استفاده از بازیهای رایانه ای برای تغییر زیست اجتماعی کودکان،نوجوانان و جوانان

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، یکی از راههای نفوذ به افکار نوجوانان و جوانان ، استفاده از بازیهای رایانه ای است که در حدود سه دهه اخیر ، به صورت آهسته و پیوسته بر روی فکر و ذهن آنان کار میکند.
در این میان با استفاده از چهار عنصر رایگان بودن،روانشناسی رفتاری، یادگیری و آموزش غیر مستقیم و در نهایت بی تفاوت کردن نسل جوان، سعی در رسیدن به اهداف خود دارد.
۱.در دسترس و رایگان بودن بازی های رایانه ای: با توجه به هزینه بر بودن طراحی گرافیکی و جذابیتهای بصری که نیاز به دقت و مهارت و در نتیجه صرف هزینه های تولید و انتشار دارد، شاهد وفور این بازیها در بازار بازیهای رایانه ای هستیم.
۲.بازی های رایانه ای با عمق روانشناسی رفتاری انسان سر و کار دارد و دیدن صحنه های خشونت آمیز، ذهن انسان را عصبی می کند.
۳.یادگیری در هنگام سرگرمی و بدون اطلاع فرد از اینکه تحت آموزش است؛ این گونه رفتارها در واقع آموزش غیرمستقیم محسوب می شود.
۴. حساسیت زدایی. دیدن و در معرض نمایش قرار گرفتن مکرر ذهن انسان با موارد خشونت آمیز، کم کم او را دچار بی حسی عاطفی و عادی قلمداد کردن خشونت می کند.