۲۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۷۸۸۸۹

135 طلبه حوزه علمیه قم در زمینه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به صورت خودجوش فعالیت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل امر به معروف و نهی از منکر طلاب حوزه علمیه قم، از فعالیت خودجوش 135 طلبه حوزه علمیه قم در زمینه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.
امر به معروف و نهي از منکر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید بیک ‌زاده، مسؤول تشکل امر به معروف و نهی از منکر طلاب حوزه علمیه قم، پنج شنبه شب در دیدار تعدادی از طلاب فعال در زمینه امر به معروف و نهی از منکر با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم، با اشاره به سابقه شکل گیری این تشکل اظهار داشت: تشکل امر به معروف و نهی از منکر طلاب قم از دی ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین هدف فعالیت این گروه دانست و تاکید کرد: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، طلاب خواهر و برادر فعال در این تشکل با اجرای طرح تذکر لسانی به دنبال دخیل کردن همه مردم و حساس کردن جامعه نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند.

 حجت الاسلام بیک زاده  ناامن کردن فضای جامعه برای برهم زنندگان انظباط اجتماعی و اخلاقی جامعه را از دیگر اهداف این تشکل طلبگی ذکر و تصریح کرد: اعضای این تشکل از دی ماه سال گذشته تاکنون، بیش از هشت هزار و صد نفر ساعت در زمینه تذکر لسانی فعالیت انجام داده اند که تاثیرات بسیاری خوبی را نیز به دنبال داشته است.

وی بیان داشت: در این مدت به حدود هشت هزار نفر از افرادی که مسائل شرعی را رعایت نمی‌کردند تذکر لسانی داده شد و همچنین به بیش از 150 مورد از کسبه‌هایی که از فروشندگان بدحجاب برای فروش محصولات خود استفاده می‌کردند تذکر داده شده است. 

مسؤول تشکل امر به معروف و نهی از منکر طلاب قم با اشاره به نحوه فعالیت این تشکل اظهار داشت: این افراد در قالب گروه‌های چند نفره در زمان‌ها مشخصی در هسته مرکزی شهر قم تردد و به افرادی که مرتکب منکر می شوند تذکر لسانی می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از فعالیت 135 نفر از طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه قم در تشکل مردمی امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و تاکید کرد: فعالیت و اقدامات طلاب فعال در این طرح که به منظور احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به صورت متعهدانه و مخلصانه وارد عمل شده اند، تاثیرات قابل توجه و بسیار خوبی را در جلوگیری از رواج منکرات به دنبال داشته است.

گفتنی است؛ در این دیدار برخی دیگر از طلاب نیز به ارائه دیدگاه های خود پرداخته و با اشاره به مهجوریت و مظلومیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خواستار هماهنگی و همراهی همه دستگاه های اجرایی دراین راستا شدند.

یکی دیگر از طلاب حوزه علمیه قم نیز در سخنانی با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای حرمت شکنی در شهر قم، خواستار حساسیت همه افراد جامعه در مقابل رواج منکرات در این شهر مذهبی شد و گفت: اگر می خواهیم امر به معروف و نهی از منکر در کشور احیا شود و تاثیرات سودمندی را به دنبال داشته باشد در مرحله اول باید تذکر لسانی به افرادی که شؤونات و حدود اسلامی را مراعات نمی کنند را جدی گرفت. /924/پ202/ص
ارسال نظرات