۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۷۸۹۹۶
امام جمعه چالوس:

سال همت مضاعف و کار مضاعف باید سال تحول در حوزه فرهنگ باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس همت و کار مضاعف در حوزه فرهنگی کشور را از مهم‌ترین وظایف متولیان این عرصه در سال جدید عنوان کرد و گفت: حوزه فرهنگی کشور نیازمند ‌تحول اساسی است.
امام جمعه چالوس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام راشدی نوری، امام جمعه شهرستان چالوس، امروز در نخستین جلسه ستاد شؤون فرهنگی چالوس در سال جدید با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف، تحقق این رهنمود مهم رهبری را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: همه ملت ایران به ویژه کارگزاران و مدیران کشور باید خود را مخاطب پیام رهبری بدانند.

وی همت و کار مضاعف را موجب بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: ایران اسلامی با همت و تلاش مضاعف می تواند چندین سال زودتر به سند چشم‌انداز بیست ساله کشور دست یاید.

امام جمعه چالوس همچنین همت و کار مضاعف در حوزه فرهنگی کشور را از مهم‌ترین وظایف متولیان این عرصه در سال جدید عنوان کرد و بیان داشت: حوزه فرهنگی کشور نیازمند تحول اساسی است و سال همت و کار مضاعف فرصت مناسبی برای ایجاد یک تحول اساسی در این بخش است.

وی با بیان این‌که متأسفانه هنوز در مباحث فرهنگی ضعف های بسیاری وجود دارد، افزود: مشکلات و نقصان های موجود در اجرای فعالیت های دینی و فرهنگی باید در سال جدید مرتفع شود و برنامه های دستگاه های فرهنگی با رویکرد جدید تری در جامعه اجرایی شود.

امام جمعه چالوس ادامه داد: در سال جدید باید بیش از پیش و با تمام توان و همت برتر برای تحقق ارزش ها، آرمان ها و اهداف بلندی که نظام اسلامی برنامه ریزی کرده گام برداریم.

حجت الاسلام راشدی با تأکید بر استمرار فرهنگ اصلاح الگوی مصرف بیان داشت: استفاده صحیح از منابع و زیرساخت های توسعه‌ای کشور ضروری است و این مهم، نیاز به عزم همگانی و مشارکت عمومی دارد.

حجت الاسلام راشدی نوری در ادامه با اشاره به اهمیت حضور فعال، چشمگیر و اثر گذار تمامی دستگاه های دولتی در امر تعظیم شعائر دینی و مذهبی در سالی که به نام همت و کار مضاعف نامگذاری شده است، تأکید کرد: پرداختن جدی و مضاعف به برنامه‌های مذهبی به خصوص در ایام فاطمیه ضروری است.
 
وی ادامه داد: عنایت ائمه معصومین به جایگاه والای حضرت زهرا‌(س) و برگزاری مراسم توسط خود ائمه معصومین‌(ع) برای آن حضرت از ویژگی های بارز دخت گرامی خاتم پیامبران بوده و همین امر باعث شده است تا علمای ما نیز در این زمینه تأکید زیادی داشته باشند و نسبت به برگزاری محافل و مجالس مختلف برای نشادن دادن نقش والای آن حضرت در امر ولایتمداری، اهتمام ورزند./950/پ202/س
ارسال نظرات