۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۷۹۱۷۹

نخستین کتابخانه دیجیتالی قرآن و عترت در خراسان شمالی تأسیس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از احداث اولین و بزرگ‌ترین کتابخانه دیجیتال با محوریت قرآن و عترت در شهرستان بجنورد ‌خبر داد.
قرآن كريم
حجت الاسلام محمدسرشار، کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد‌ اضهارداشت: کتابخانه‌های دیجیتال‌،با محوریت قرآن و آموزه‌های دینی در مرکز استان و شهرستان‌های همجوار برای اولین‌بار در دو بخش امانتی و فروشگاهی ایجاد می‌شو‌د.

وی هدف ازتاسیس کتابخانه دیجیتال در این استان را‌ دسترسی آسان مؤسسات قرآنی به آخرین یافته‌های نرم افزارهای قرآنی دانست و افزود: با انجام این کار مؤسسات قرآنی به نرم‌افزارهای احادیث ائمه اطهار و سایر نرم‌افزارهای دینی و مذهبی دسترسی خواهند داشت‌.

کارشناس قرآن و عترت هچنین از اجرای فیلم کوتاه با محوریت آموزه‌های دینی‌ خبر داد و افزود: تولید فیلم‌های کوتاه با مضامین قرآنی و اجتماعی و برگزاری دوره‌های فیلم‌نامه‌نویسی برای فعالان قرآنی با همکای صداوسیمای خراسان شمالی‌ از دیگر برنامه‌های مهم حوزه‌ قرآن و عترت استان است.

وی شرایط بیمه فعالان قرآنی در سا‌ل گذشته را داشتن سه سال سابقه‌، حافظ قرآن کریم و تدریس 25 ساعت در مؤسسات قرآنی دانست و افزود‌:شرایط بیمه فعالان قرآنی نسبت به مشابه سال گذشته تسهیل پیداکرده است.

حجت الاسلام سرشار، هچنین حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی و برگزاری جشنواره‌های قرآنی با مضامین زلال وحی، امربه معرف ونهی ازمنکر را نیز از دیگر برنامه‌های مهم حوزه‌ قرآن و عترت دانست و اضافه کرد: هدف از برگزاری جشنواره‌ها بررسی آیه‌های علمی و کاربردی و کاربرد آن در زندگی افراد است.

کارشناس قرآن و عترت بیان داشت: در سال همت مضاعف و کار مضاعف‌ تعداد مؤسسات رسمی قرآنی از چهارده مؤسسه به بیست مؤسسه ارتقا پیدا می‌کند و هچنین از آثار فعالان قرآنی ‌در قالب مستندات‌، فیلم کوتاه و نمایش‌نامه با محوریت دینی‌ و فرهنگی حمایت می‌شود.

وی هچنین در خصوص کمک مالی به مؤسسات قرآنی در خراسان شمالی گفت: موسسات قرآنی که دارای مجوز رسمی از سوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان باشند، مبلغی بالغ بر پانصد میلیون ریا ل برای مؤسسات قرآنی مرکز استان و چهارصد میلیون ریال برای شهرستان‌ها دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام سرشار همچنین ازبرگزاری آزمون قرآنی با شرکت سیصد نفر از فعالان قرآنی در سطح استان خبر داد و افزود: این آزمون شامل حفظ و مفاهیم که حفظ در سه مقطع 5،8،و 18جزء است./966/پ202/س

ارسال نظرات