۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۹۳۱۰
آیت الله وحید خراسانی:

عظمت قرآن کریم از همه جهات باید مورد دقت قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله وحید خراسانی با بیان اینکه چهار صفت عظیم، حکیم، کریم و مجید که از جمله صفات خداوند است بر قرآن کریم اطلاق شده است عظمت قرآن کریم را متذکر شد و گفت: عظمت قرآن کریم باید از همه جهات آن ملاحظه و مورد دقت نظر قرار گیرد.
1/ آيت الله وحيد خراساني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس تفسیر خود که روزهای چهارشنبه با حضور طلاب و روحانیون در مسجد اعظم قم برگزار شد در سخنانی ابراز داشت: تعریف قرآن کریم جز از جانب کسی که قرآن را نازل کرده و همچنین کسی که قرآن بر او نازل شده است ممکن نیست.

وی با بیان اینکه چهار صفت عظیم، حکیم، کریم و مجید که از جمله صفات خداوند است بر قرآن کریم اطلاق شده است عظمت قرآن کریم را متذکر شد و گفت: عظمت قرآن کریم باید از همه جهات آن ملاحظه و مورد دقت نظر قرار گیرد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی آیت الکرسی را در بین آیات قرآن ممتاز دانست و تاکید کرد: امتیاز این آیه بر دیگر آیات قرآن از جهاتی است، در ابتدای آن الحی القیوم آمده و در انتهای آن نیز العلی العظیم است و ما باید توجه کنیم که در هر اسمی از اسماء خداوند خصوصیتی نهفته است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش خواستار توجه به قرآن کریم شد و با اشاره به نزول قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ابراز داشت: این ماه، ماه خداوند متعال است و خداوند این ماه را به قرآن زینت می دهد پس معلوم می شود همه عظمت این ماه بستگی به این گوهر گرانبها دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجوه تمایز دو کلمه قرآن و فرقان خاطر نشان کرد: گاهی از این کتاب آسمانی به قرآن و گاهی نیز به فرقان یاد می شود و در همه این تعبیرات الفاظی به کار رفته که حاکی از علو و عظمت غیر قابل وصف آن است.

وی تصریح کرد: فرق بین فرقان و قرآن به جهت نصوص متعدده این است که قرآن اسم جمله مُنزَل است من الاول الی الآخر و فرقان اسم محکم از این منزل است./924/پ202/ج

ارسال نظرات