۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۷۹۳۵۴
مشاور عالی معاونت امور مجلس صدا وسیما:

کشورهای بدون اندیشه و فکر به دنبال سلاح‌های هسته‌ای هستند

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی معاونت امور مجلس و استان های صداوسیما با اشاره به تهدیدات آمریکا واسرائیل غاصب گفت: وقتی کشوری نتواند با اندیشه و فکر، دیدگاه خود را به جهان ارائه کند مجبور است از تهدید و سلاح های هسته ای و اتمی استفاده کند.
حجت الاسلام علي نهاوندي
حجت الاسلام علی نهاوندی،‌ مشاور عالی معاونت امور مجلس و استان های صدا وسیما در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،‌ با بیان اینکه انرژی هسته ای یکی از دانش های کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته است، ادامه داد: از آنجایی که کشور ما به سمت علوم جدید حرکت می کند و زیرساخت هایی را نیز در علوم مختلف از جمله پزشکی،‌ نانو تکنولوژی و ... فراهم کرده طبیعی است که از بعد علمی و نیازهای اجتماعی به این دانش دسترسی داشته باشد.

وی افزود: البته کشورهای دیگری نیز هستند که از این نیرو استفاده های سوئی می کنند و آن را در موارد غیر انسانی به کار می برند.

حجت‌الاسلام نهاوندی با تأکید بر اینکه حق بشر است که از منابع طبیعی و خدادادی که باری تعالی در اختیار بشر قرار داده است استفاده کند،‌ یادآور شد: کشور ما نیز همگام با سایر کشورها در مسائل بیوتکنولوژی،‌ نانو تکنولوژی،‌علوم سخت و مسئله هسته ای در رقابت با سایر کشورها قرار دارد و به طور قطع برای ادامه فعالیت خود در سطح جهانی به انرژی هسته ای نیاز دارد.

وی اظهار داشت: نخبگان و جوانان ما از بهره هوشی بالایی برخوردار هستند و اگر پیشرفتی در دانشگاه ها، تحقیقات و پژوهش های محققان کشور مشاهده می کنیم همه به دلیل همین استعدادها و توانایی بالای جوانان کشور است.

مشاور عالی معاونت امور مجلس و استان های صدا وسیما با بیان اینکه سیاست ما در موضوع هسته ای باید متناسب با سیاست دنیای امروز باشد،‌ خاطر نشان کرد: اگر دنیا امروز به سمت انرژی هسته ای می رود ما نیز برای آنکه از میدان مبارزه از سایر کشورها عقب نمانیم باید در این عرصه ورود پیدا کنیم تا در چرخه رقابت جزو کشورهای پیشرفته قرار گیریم.

وی تصریح کرد: اگر کشوری مثل اسرائیل از منابع خدادادی برای زورگویی و چپاول استفاده می کنند ما باید جلوی زورگویی و چپاول آن ها را بگیریم از این رو در مقابل سیاستی که این کشورها اتخاذ می کنند ما نیز باید به تمام علوم و دانش روز مجهز شویم تا بتوانیم با آن ها مبارزه و رقابت کنیم.

حجت‌الاسلام نهاوندی با بیان اینکه مجهز شدن به سلاح هسته ای امری است که دنیا برای تقابل با بشریت به خدمت می گیرد تا دیگران را سرکوب کند، ابراز داشت: دنیای اسلام باید در مقابل حرکت های کشورهایی که از این سلاح ها بر ضد قوانین حقوق بشر استفاده می کنند اعلام موضع کند و بگوید اگر آن ها از تولید سلاح هسته ای دست برندارند بشریت و دنیای اسلام با آن ها به مقابله خواهد پرداخت؛ البته نه آن مقابله ای که آن ها انجام می دهند.

وی با بیان اینکه سیاسیون و آزادی خواهان دنیا باید با محکوم کردن سلاح های هسته ای و کسانی که از این سلاح ها علیه کشورهای مظلوم و بی دفاع استفاده می کنند در مقابل این حرکت غیر انسانی بایستند، افزود: طبعا آخرین حلقه ای که می تواند جلوی تجاوز کشورهای متجاوز را بگیرد مجهز شدن سایر کشورها به سلاح های هسته ای و اتمی است زیرا چرا در حالی که چند کشور زورگو که از علم هسته ای در راه خدمت به بشر استفاده نمی کنند به این علم دست یابند اما کشورهایی که انگیزه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را دارند به آن دست نیابند.

مشاور عالی معاونت امور مجلس واستان های صدا وسیما تأکید کرد: پاک سازی و برطرف کردن هر نوع سلاح اتمی از دنیا باید به عنوان یک مطالبه و خواسته جدی جهان امروز مطرح شود و در ادامه راه کشورهای مسلمان و حامیان واقعی حقوق بشر جلوی حرکت استعمارگران را بگیرند.

وی با بیان اینکه وقتی کشوری نتواند با اندیشه و فکر، دیدگاه خود را به جهان ارائه کند مجبور است از تهدید و سلاح های هسته ای و اتمی استفاده کند،‌ اظهار داشت: اینکه امروز درجهان شاهد زورگویی کشورهایی همچون امریکا و اسرائیل در نقاط مختلف جهان و استفاده آن ها از سلاح های اتمی هستیم نشان می دهد این کشورها در ارائه علم و فرهنگ خود ناتوان شده اند؛ بنابراین می خواهند با زورگویی و چپاول خود را به جهان معرفی کنند البته این دیدگاه غلط است و دینا جواب این زورگویی ها را خواهد داد./934/ت301/ص
ارسال نظرات