۲۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۹
کد خبر: ۷۹۴۳۱
با حضور مراجع تقلید و علما؛

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین فاکر در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا فاکر عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با حضور مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار شد.
منزل حجت الاسلام فاکر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین فاکر از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، پنج شنبه شب، با حضور مراجع تقلیدو علمای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم حضرات آیات نوری همدانی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید، آیات کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، مؤمن عضو شواری عالی حوزه و عضو خبرگان رهبری، آیت الله حائری شیرازی، حجت الاسلام والمسلمین رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه موقت قم،اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای مجلس خبرگان رهبری و همچنین مسؤولان استانی و شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردمی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش در این مراسم آیت الله حائری شیرازی از اساتید حوزه علمیه قم، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فاکر، از این مرحوم به عنوان روحانی زمان شناس، بصیر و فداکار و همچنین جریان شناس یاد کرد.

وی با اشاره به سوابق درخشان انقلابی، مدیریتی و مبارزاتی این عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فاکر فردی خط شناس و بصیر بود که به موقع در برابر حوادث و جریانات موضع گیری می کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان ابراز داشت : تهاجم فرهنگی یعنی از حرمت یک کار حرام کم کردن و از واجب و مستحب معروفیت را کاهش دادن و این موضوع وقتی که واجب و حرمت اثرش را از دست داد آثار سویی را به دنبال خواهد داشت.

این استاد حوزه علمیه قم با مهم خواندن کار تبلیغی و فرهنگی برای نهادینه کردن یک موضوع در جامعه تصریح کرد: اگر در مورد حجاب نیز همچون کمربند راهنمایی و رانندگی کار فرهنگی و تبلیغی انجام می شد ما امروز آثار مثبت آن را شاهد بودیم.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: امروز دشمنان ما با برنامه ریزی و کار زیاد در صدد هستند تا واجبات را از معروفیت و محرمات را از منکریت بیندازند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات