آغاز پویش مردمی «همنام مهربانی» برای گسترش مشارکت خیرین
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، سید روحالله شریفی، معاون مؤسسه خیریه تکفل و سرپرستی ایتام قم در نشست خبری مؤسسه خیریه تکفل و سرپرستی ایتام قم که امروز، ۱۷ آبانماه، با حضور اصحاب رسانه، خیرین و نخبگان رسانهای در این موسسه برگزار شد، با اشاره به برنامههای جدید مؤسسه در حوزه تبلیغ و ارتباطات مردمی اظهار داشت: این مؤسسه که از ابتدا با نیت الهی و رویکرد معنوی تأسیس شد، امروز پس از پنج دهه فعالیت به مرحلهای از بلوغ و پویایی رسیده که نیازمند توسعه ارتباط رسانهای و تقویت معرفی خدمات خود به جامعه است.
وی با بیان اینکه «در آغاز فعالیت، مؤسسه بیشتر بر جنبههای معنوی و حمایتی متمرکز بود و تبلیغات جایگاه چندانی نداشت»، افزود: اکنون با گسترش خدمات و پوشش بیش از هزار و دویست خانواده یتیم و حدود چهار هزار نفر تحت حمایت مستقیم و غیرمستقیم، ضروری است که مؤسسه در فضای رسانهای حضور پررنگتری داشته باشد تا ضمن جذب مشارکتهای مردمی، زمینه شناخت بهتر فعالیتها و اعتمادسازی اجتماعی فراهم شود.
شریفی با اشاره به پنجاهمین سال تأسیس مؤسسه گفت: امسال، مؤسسه خیریه تکفل و سرپرستی ایتام قم وارد قرن دوم خدمترسانی خود شده است و تلاش دارد با ایجاد تحول در شیوه اطلاعرسانی و برندسازی اجتماعی، گام تازهای در مسیر توسعه ملی و حتی بینالمللی بردارد.
وی در ادامه از راهاندازی پویش مردمی «همنام مهربانی» خبر داد و گفت: این پویش با هدف تقویت مشارکت عمومی، جذب خیرین جدید و انتخاب نامی مردمی و الهامبخش برای مؤسسه طراحی شده است.
وی افزود: در این طرح، از پیشنهادات نخبگان، اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی برای انتخاب بهترین نام و ایده استقبال میشود.
معاون مؤسسه خاطرنشان کرد: برای اجرای دقیق این پویش، هیئت داوران متشکل از اساتید حوزه رسانه و فعالان اجتماعی تشکیل شده است و بر اساس برنامهریزی اولیه، نتایج داوری همزمان با روز جهانی کودک اعلام میشود؛ اما با هدف گسترش اطلاعرسانی و دریافت مشارکت بیشتر، زمان اجرای پویش تا بیستوپنجم آبانماه تمدید شده است.
شریفی با تأکید بر ضرورت همافزایی میان رسانهها و نهادهای مردمی تصریح کرد: یکی از خلأهای مؤسسه در گذشته، نبود ارتباط سازمانیافته با رسانهها بود، اما امروز با همراهی خبرنگاران و رسانههای متعهد، میتوانیم این حلقه مفقوده را تکمیل کرده و مؤسسه را به عنوان یک الگوی موفق در خدمترسانی اجتماعی معرفی کنیم.
وی در پایان ضمن قدردانی از خبرنگاران حاضر در نشست، از آنان بهعنوان «همیاران رسانهای مؤسسه» یاد کرد و گفت: رسانهها بهترین یاران ما در رساندن صدای ایتام به گوش مردم نیکوکار هستند و میتوانند با قلم و تصویر خود زمینهساز گسترش فرهنگ انفاق و مهربانی در جامعه باشند.