۲۷ آبان ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۷۹۷۹۳۲

توانمندسازی پژوهشی طلاب و ارتقای سطح علمی مدارس در اولویت است

توانمندسازی پژوهشی طلاب و ارتقای سطح علمی مدارس در اولویت است
فارس- معاون پژوهش حوزه علمیه فارس گفت: رشد علمی طلاب بدون پژوهش عمیق و مهارت‌محور امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین دوره‌های توانمندسازی پژوهشی و کارگاه‌های مهارتی را به‌صورت گسترده در مدارس برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام زارع معاون پژوهش حوزه علمیه فارس در حاشیه اجلاسیه مدیران مدارس علمیه فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس با اشاره به ضرورت گسترش فعالیت‌های پژوهشی در مدارس علمیه، مجموعه اقدامات این معاونت را تشریح کرد و گفت: رشد علمی طلاب بدون پژوهش عمیق و مهارت‌محور امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین دوره‌های توانمندسازی پژوهشی و کارگاه‌های مهارتی را به‌صورت گسترده در مدارس برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ساماندهی معاونان پژوهش مدارس در دستور کار قرار دارد، افزود: معاونین پژوهش باید نقش محوری در فعال‌سازی ظرفیت‌های علمی مدارس داشته باشند. با این ساماندهی، جریان پژوهش در مدارس جهت‌دار و هدفمند خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه فارس با اشاره به برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی طلاب، کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های علمی اظهار داشت: رشد علمی طلاب نیازمند مهارت عملی است. تاکنون گزارش‌های مطلوبی از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دریافت شده و این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام زارع از صدور ۳۸ مجوز علمی برای مدارس علمیه فارس خبر داد و گفت: این مجوزها برای بالا بردن کیفیت علمی مدارس صادر شده و تحقق اهداف آن‌ها نیازمند همت و پیگیری جدی مدیران است.

وی از اجرای طرح حجره پژوهشی در قالب کارگاه‌های تابستانه خبر داد و گفت: طرح حجره پژوهشی زمینه‌ای برای تمرین مهارت پژوهش در محیطی واقعی و کارگاهی است. این طرح باید به یکی از برنامه‌های ثابت مدارس تبدیل شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه فارس همچنین به برنامه‌های جنبی پژوهشی اشاره کرد و افزود: ۹ مدرسه مسابقات کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب برگزار کرده‌اند و این اقدام ارزشمند نشان‌دهنده ظرفیت بالای مدارس در ترویج فرهنگ مطالعه است.

ارسال نظرات