۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۹۹۵۷
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

وجود روحانی مردم را از جهات اعتقادی پالایش می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که روحانیت و حوزه های علمیه همواره نقش برجسته ای در تعمیق احکام و ارزش های دینی بر عهده داشته‌اند، اظهار داشت: وجود روحانی مردم را از جهات اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی پالایش می کند
حجت الاسلام مسعود قاسمي
حجت الاسلام مسعود قاسمی، مسؤول دفترنمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه در خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد گفت: وجود علما و روحانیان برجسته در حوزه های علمیه یکی از نشانه های رشد سطح علمی و مذهبی جامعه مسلمان ایرانی است.
 
وی با بیان این که روحانیت و حوزه های علمیه همواره نقش برجسته ای در تعمیق احکام و ارزش های دینی بر عهده داشته‌اند، اظهار داشت: وجود روحانی مردم را از جهات اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی پالایش می کند و برای اینکه یک روحانیان تمام هدفشان خیر و سعادت و آرامش مردم است در هر جایی که باشند پر خیر و برکت هستند.

حجت‌الاسلام قاسمی تصریح کرد: بدون شک وجود روحانی در یک منطقه ثمرات بسیار خوبی دارد و افزون بر اینکه مسائل دینی و معنوی مردم را سامان می دهد انحرافات و جهالت ها را از آن منطقه می زداید.

وی یادآور شد: روحانیان جهت تحقق دو بعد سعادت و آرامش روحی و جسمی در جامعه که در معنویات و مادیات وجود دارد، تلاش می کنند و همچون شمع جسم خود را می سوزانند تا محافل معنوی و مادی مردم را روشن و با نشاط کنند.

مسؤول دفترنمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه در خراسان شمالی، خاطر نشان کرد: برپایی نماز جماعت از برکات وجود روحانی در مناطق روستایی است که افزون بر پاسخگویی به سؤالات و شبهات نمازگزاران از مهمترین مسؤلیت‌های روحانیان مستقر می باشد./966/پ202/ص
ارسال نظرات