۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۸۰۰۰۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان ایرانی در ارومیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان ایرانی نیمه دوم تیر‌ماه امسال در ارومیه برگزار می‌‌شود.
جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان ایرانی در ارومیه برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، امروز در نشست خبری از برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی در چهار رشته هنری به میزبانی ارومیه خبر داد و افزود: این جشنواره با حضور هنرمندان سراسر کشور در رشته های طراحی پوستر، تصویرسازی، عکاسی و کاریکاتور همزمان با استان‌های کرمان، گلستان، یزد و تهران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کریمی در ادامه با اشاره به نمایش گذاشتن سیصد اثر هنری در کنار برگزاری جشنواره خاطرنشان کرد: آثاری که از سوی برخی هنرمندان کشور به جشنواره ارسال شده است در طول سال در بقیه شهرستان‌های استان نیز به نمایش گذاشته می‌ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از اختصاص بیش از سیصد میلیون ریال اعتبار برای اجرای جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف استفاده از تمام ظرفیتهای هنری کشور برای گسترش فرهنگ اسلام اجرا می شود.

بنابر اعلام این مقام مسؤول هنرهای تجسمی از جمله طراحی، نقاشی، خوشنویسی در انعکاس مفاهیم اجتماعی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که باید برای مقابله با تبلیغات سوء دشمن علیه دین اسلام، گسترش اسلام و ترویج فرهنگ ناب محمدی از آنها بهره گرفت.

حجت الاسلام کریمی در ادامه به مشکلات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرربایجان غربی اشاره و کمبود اعتبار را یکی از مهم‌ترین آنها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اعلام و تصریح کرد: برای رفع این مشکل دستگاه‌های مختلف قول مساعد داده بودند که متأسفانه تا کنون عملی نشده است.

وی در پایان به اجرای 120 عنوان برنامه فرهنگی در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: برپایی ویژه برنامه نوروزانه، نمایشگاه علوم قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب در مهاباد، نمایشگاه عکس معماری اسلامی، نمایشگاه خوشنویسی از برنامه‌های اجرایی این اداره کل در سال جاری است./936/پ203/س
ارسال نظرات