۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۸۰۱۳۷
در گفت‌و گو با رسا مطرح شد؛

برنامه های نماینده جدید مرکز مدیریت حوزه علمیه در مازندران

خبرگزاری رسا ـ نماینده مرکز مدیریت حوزه علمیه در مازندران برنامه های خود را جهت توسعه کمی و کیفی فعالیت های حوزه های علمیه این استان اعلام کرد.
برنامه های نماینده جدید مرکز مدیریت حوزه علمیه در مازندران
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، نماینده مرکزمدیریت در مازندران که به تازگی از سوی آیت الله مقتدایی به عنوان نماینده آن مرکز درمازندران منصوب شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، به تشریح مهم‌ترین برنامه های خود جهت توسعه کمی و کیفی فعالیت های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدارس علمیه استان پرداخت.

وی تقویت سیستم آموزشی مدارس علمیه مازندران را یکی از اولویت های برنامه های خود اعلام کرد و گفت: با توجه به این که مازندران از نظر تعداد مدارس علمیه و طلاب یکی از استان های برتر کشور محسوب می شود؛ اما از سطح آموزشی مناسبی برخوردار نیست که یکی از مهم‌ترین برنامه ها در این خصوص ساماندهی و تقویت سیستم آموزشی در این استان است.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: نظارت بر امور تدریس، انتخاب استادان برتر و نیز جایگزینی امتحان هفتگی به جای امتحان ترمی از سوی استادان، از مهم‌ترین برنامه های مرکز در این بخش است.

نماینده مرکز مدیریت درمازندران تقویت مسأله تهذیب و اخلاق در مدارس علمیه را یکی دیگر ازبرنامه های خود در استان اعلام کرد و بیان داشت: جایگاه پرورش مسائل اخلاقی در حوزه های علمیه استان باید مشخص شود که دربرنامه های جدید این موضوع را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

حجت الاسلام طاهری با بیان این‌که بزرگ‌ترین شخصیت های اخلاقی پرورش یافتگان حوزه های علمیه هستند، گفت: به همین منظور از برنامه های مهم نمایندگی مرکز مدیریت دراستان تقویت مسأله تهذیب در مدارس علمیه با بهره گیری از اساتید مجرب و نیز راه اندازی معاونت تهذیب در مدارس است.

وی توسعه و گسترس برنامه های فرهنگی و فوق برنامه را سومین دستور کار خود برای ساماندهی وضعیت مدارس علمیه مازندران عنوان کرد و بیان داشت: این فعالیت ها باید در کنار برنامه های علمی و آموزشی حوزه های علمیه تقویت شود.

نماینده مرکزمدیریت درمازندران با اشاره به این‌که برخی طلاب پس از گذراندن پایه ششم هنوز با علم کلام جدید بیگانه هستند و حتی با کلام قدیم نیز آشنایی کامل ندارند، تصریح کرد: یکی از برنامه های ما تقویت علم کلام با برگزاری کلاس های مناسب در میان طلاب حوزه های علمیه استان است.

حجت الاسلام طاهری پرداختن به مسائلی همچون دشمن شناسی در مسأله وهابیت، بهائیت، مسیحیت، شیطان‌پرستی و عرفان‌های نو ظهور در مدارس علمیه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی را از دیگر برنامه‌های خود در نمایندگی مرکز مدیریت درمازندران اعلام کرد و ادامه داد: طلاب حوزه های علمیه باید در آغاز خود با این گونه عرفان ها و فرقه های نوظهور و انحرافی آشنا شوند و در ادامه برای تبلیغ به جامعه اعزام شوند.

وی الگوشناسی پیرامون زندگی پیامبران، ائمه اطهار(ع)، بزرگان دین و علمای بزرگ را نیز از دیگر برنامه های خود دانست و ادامه داد: شناخت طلاب حوزه‌های علمیه با این بزرگان الگوهای مناسبی هستند که در کنر فوق برنامه‌های فرهنگی اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به وجو موقوفات متعدد حوزه های علمیه درمازندران، احیای این موقوفات را ششمین برنامه کاری خود در استان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه این موقوفات درحال حاضر به شکل مناسب در اختیار حوزه‌های علمیه قرار نمی گیرد و تنها افرادی خاص ازآن بهره می‌برند.

نماینده مرکزمدیریت در مازندران برقراری ارتباط و تعاملی منطقی با مدارس علمیه دیگر استان‌های کشور را هفتمین برنامه خود در استان دانست و بیان داشت: برقراری یک تعامل منطقی میان مدارس علمیه مازندران با دیگر استان های کشور در انتقال تجربیات و نیز فرهنگ‌های دینی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است که آن را دنبال می‌کنیم./950/ت301/س
ارسال نظرات