۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۸۰۱۸۳

115 مدرسه علوم قرآ نی در خراسان شمالی راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالی، گفت: در سال جاری 115 مدرسه علوم قرآنی برای دانش آموزان در استان راه اندازی می شود.
مدرسه علميه، حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدرضا رحیمی، معاون پرورشی وتربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالی روزدوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده اند که ظرف 3 سال باید پنج هزار مدرسه علوم قرآنی در کشور راه انداری شود که برای سال جاری 10هزار مدرسه در نظر گرفته شده که خراسان شمالی سهمیه ساخت 115 مدرسه را در سال جاری برعهده دارد.

وی مهمترین اهداف راه اندازی این مدارس را، آشنایی دانش آموزان با کتب آسمانی، تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان، رفع شبهات فکری دانش‌آ‌موزان و مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان عنوان کرد.

رحیمی با بیان اینکه مدارس علوم قرآنی زیر مجموعه دارلقرآن است، افزود: در هرمدرسه 3 کلاس قرآن خواهیم داشت، که اساتید و مربیان قرآنی به تعلیم روانخوانی، روخوانی، مفاهیم و تجوید قرآن برای دانش آموزان خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در این مدارس درکنار مباحث آموزشی، اردوهای سیاحتی، زیارتی، محافل انس با قرآن و برنامه دهای قرانی برای دانش آموزان برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی سازمام آموزش و پرورش خراسان شمالی، همچنین استفاده از روحانیان حوزه های علمیه و اساتید قرانی استان در این مدارس را ازدیگر برنامه های راه اندازی مدارس علوم قرانی دانست./966/پ203/ص
ارسال نظرات