۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۸۰۲۳۸
امام جمعه مسجد سلیمان:

منویات رهبری در اصلاح ساختارهای حوزه‌های علمیه اجرایی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان با بیان این که رهبر معظم انقلاب بیش از هر عالم دیگری به دغدغه ها، دردمندی‌ها، چالش‌ها و انتظارات نظام بین‌الملل از حوزه و حوزویان آشناتر است، از مسؤولان خواست تا منویات رهبر معظم انقلاب در اصلاح ساختارهای حوزه‌های علمیه را اجرایی کنند.
حجت الاسلام و المسلمين اميني امام جمعه مسجد سليمان
حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری مبنی بر تحول حوزه‌های علمیه تصریح کرد: با توجه به این که رهبر معظم انقلاب بیش از هر عالم دیگری به دغدغه‌ها، دردمندی‌ها، چالش‌ها و انتظارات نظام بین‌الملل از حوزه و حوزویان آشناتر است، بنابراین پیروی از منویات معظم‌له در این زمینه‌ ضروری است.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب دو دهه است مطالبات جدی مبنی بر کاهش مدت تحصیلی و به روز کردن متون حوزه‌های علمیه دارد، اظهار داشت: باید دوازده سال بگذرد تا طلبه‌ای که وارد حوزه‌های علمیه می‌شود بتواند کارشناسی ارشد بگیرد و سپس وارد عرصه‌های کاری شود که در این مرحله با مشکلات و خلاء‌های فراوانی روبه رو می‌شود.

وی در ادامه با استناد به سخنانی از شهید مطهری مبنی بر‌«هر چه را در حوزه خواندم هیچ کدام برای مخاطب سودی نداشت، بلکه آنها ابزار بودند و بایستی خود مطالبی را برای نسل جوان تولید می‌کردم» به روز نبودن متون حوزه‌های علمیه را از دیگر مشکلات این نهاد خواند و اظهار داشت: نیازهای جامعه فراتر از مطالبی است که در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اکنون جامعه به آموزه‌هایی در زمینه‌های روان‌شناسی، تربیتی، سیاسی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و حقوقی نیاز دارد، افزود: مشاهده می‌کنیم هر کدام از روحانیان در یکی از زمینه‌های یاد‌شده تخصص کسب کرده‌اند، توانستند افزون بر تأثیرگذاری در جوانان و خانواده‌ها، مضامین عالی قرآن و روایات را به آنان منتقل کنند.

حجت الاسلام امینی، مقبولیت و برخورداری برخی از روحانیان در جامعه را مرهون تلاش های شخصی آنان دانست و بیان داشت: روحانیانی مانند شهیدان بهشتی و مطهری با تلاش های خود توانستند افزون بر دستیابی به جایگاهی اجتماعی، ذهنیت مناسبی را در مردم نسبت به حوزه های علمیه ایجاد کنند.

امام جمعه مسجد سلیمان با بیان این که متأسفانه خروجی حوزه‌های علمیه آن‌گونه که شایسه است نظام‌مند نیست،‌ خاطرنشان کرد: توجه به این امور سبب پرورش مطهری‌ها و بهشتی‌ها در جامعه خواهد شد.

وی در پایان بر ضرورت توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق آنها در عرصه‌های گوناگون حوزه‌ علمیه تأکید کرد./945/ت302/س
ارسال نظرات