۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۸۰۳۳۴

زندگینامه آیت الله سید محمد نبوی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سید محمد نبوی در سال 1311 در خانواده ای مذهبی و در شهرستان دزفول دیده به جهان گشود.
آيت الله سيدمحمد نبوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد نبوی در سال 1311 میان خانواده ای مذهبی در شهرستان دزفول دیده به جهان گشود.

وی دروس مقدمات را در حوزه علمیه دزفول در محضر پدر بزرگوار خویش آیت الله سید اسدالله نبوی از مراجع بزرگ خوزستان فرا گرفت.

این عالم برجسته خوزستان پس از فراگیری دروس مقدمات به نجف اشرف مهاجرت و دو سال در محضر آیت الله خویی به تحصیل علم پرداخت.

آیت الله نبوی برای انجام مبارزات انقلابی به دزفول برگشت و یکی از مهمترین کسانی بود که هدایت مردم شریف دزفول را در دوران انقلاب بر عهده داشت.

وی در دوران مبارزات نیز از تحصیل معارف اسلامی غافل نشد و در محضر پدر برگوار خویش تلمذ کرد.

این عالم جلیل القدر پس از عزیمت به قم چند سالی شاگرد آیت الله میرزا هاشم آملی لاریجانی بود که توانست از ایشان درجه اجتهاد خود را کسب کند.

آیت الله نبوی پس از نائل شدن به درجه اجتهاد با بازگشت به زادگاه خویش، عزم خود را در راستای خدمتگزاری به مردم دزفول جزم کرد.

این عالم برجسته خوزستان در طول عمر پر برکت خویش منشأ خیرات و برکات فراوانی برای مردم ولایت مدار دزفول بود، که مهم ترین آنها تأسیس حوزه علمیه و تدریس علوم اسلامی و همچنین تأسیس بیمارستانی با هدف خدمتگزاری به مستمندان و نیازمندان بود.

گفتنی است این عالم جلیل القدر در دوران حیات خویش دست نوشته هایی در زمینه های فقه و اصول به قلم تحریر درآورده که به سبب همجواری با معبود خویش از جمع آوری آنها در قالب کتاب باز ماند./945 /د102/ص

ارسال نظرات