۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۸۰۶۵۳
حجت الاسلام ادیب یزدی:

جای استدلال‌های علمی حجاب و عفاف در کتب درسی و دانشگاهی خالی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ادیب یزدی با تأکید بر ضرورت برخورد علمی و عمیق با مسأله حجاب خاطرنشان کرد: این حرکت باید از سوی اهالی قلم، مسؤولان تألیف کتب درسی و استادان دانشگاه‌ها و کلاس های اخلاق و معارف آغاز شود.
2/ حجت الاسلام اديب يزدي


حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، مشاور امور روحانیان رییس سازمان صدا وسیما، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: در هر جامعه‌ای هنجارهای آن باید رعایت شود حتی در جوامع لائیک و متأثر از فرهنگ فمینیستی نیز هنجارها رعایت می شود، در کشورهای اروپایی هم یک سری مقررات اخلاقی و هنجارهای مورد اعتقاد جامعه کاملا باید رعایت شود و کسی حق شکستن مرزها را ندارد.

وی افزود: طبیعی است جامعه ما هم با تأثیرپذیری که از قواعد اسلام دارد باید هنجارها در آن رعایت شود و اگر هنجارشکنی شود به گونه ای که اعتقادات مردم زیر سؤال رود و باورهای آنان مورد تعرض واقع شود جامعه نمی‌تواند آرام بماند و موضع‌گیری نکند.

حجت الاسلام ادیب یزدی اظهار داشت: بدحجابی نیز از هنجارهای زننده ای است که باورهای قلبی و اعتقادات مردم نمی تواند در مقابل آن سکوت کرده و بی تفاوت باشد؛ اما این برخورد باید ساماندهی شده باشد که نیروی انتظامی و ضابطان دادگستری و مسؤولان امر این برخورد را قاعده‌مند می کنند.

وی با بیان این‌که امیدواریم ساماندهی برخوردهای قانونی با هنجارشکنی‌ها با کمال قاطعیت در جامعه اجرا شود، تصریح کرد: اگر هنجارشکنان فضا را خالی از معارض ببینند کار از هنجارشکنی به بی‌حیاگری و دریدگی می‌کشد که بسیار خطرناک است.

مشاور امور روحانیان رییس سازمان صدا وسیما با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور در زمینه حجاب و عفاف ابراز داشت: رییس جمهور از دید مدیریت عالی و کلان نظام به مسائل نگریسته و می خواهد خاصیت حریت دولت محفوظ بماند؛ از این رو از منظر مدیریت کلان، سخنان ایشان صحیح است، دولت هیچ‌گاه مخالف برخورد نبوده و نظرش این است که مراتب حجاب و عفاف در مراتب دولتی کاملا رعایت شود. 

وی تأکید کرد: دولت همانطور که با مفاسد اقتصادی برخورد می کند طرفدار برخورد با ناهنجاری ها و مفاسد اجتماعی است منتهی نسبت به این نکته هم یادآوری می کند که حیثیت جامعه در جهان باید مدنظر قرار گیرد و مردم احساس ناامنی نکنند، در واقع سخن رییس جمهور این است که حتی ساختارشکنان هم نباید احساس ناامنی کنند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به تأکید دولت بر برخورد ساماندهی شده قانونمند با هنجارشکنی ها گفت: جای استدلال های رعایت عفاف و حجاب در کتب درسی و دانشگاهی ما کاملا خالی است به گونه ای که پس از سی سال هنوز از نظر علمی، مساله حجاب را در میان زنانمان نهادینه نکرده ایم.

وی با تأکید بر ضرورت برخورد علمی و عمیق با مسأله حجاب خاطرنشان کرد: این حرکت باید از سوی قلم به دستان، مسؤولان تألیف کتب درسی و استادان در دانشگاه ها و کلاس های اخلاق و معارف آغاز شود. 

مشاور امور روحانیان رییس سازمان صدا وسیما ادامه داد: ما نیازمند این هستیم که دانشگاه هامان تحت تأثیر فرهنگ اصیل حجاب مبتنی بر آیات و روایات و سیره رسول خدا(ص) قرار گیرند آن گاه همه تمکین خواهند کرد؛ یکی از مقررات دانشگاه برکلی این است که دختران حق قدم زدن با پسر و پوشیدن لباس تنگ ندارند یعنی سعی می کنند با ممانعت از هرگونه ارتباط دختر و پسر، محیط را کاملا علمی و تحقیقی نگه دارند در حالی که در ایران تصور دیگری از دانشگاه های خارج کشور وجود دارد و مناظری می بینیم که در دانشگاه های ایران می بینیم شایسته یک کشور اسلامی نیست.

حجت الاسلام ادیب یزدی در خصوص عملکرد فرهنگی دولت در این زمینه اظهار داشت: ار دولت ارزشی دهم توقع داریم به مسائل اخلاقی بیشتر و به طور عملیاتی اهمیت دهد.  

وی گفت: دولت اکنون بودجه فرهنگی را افزایش داده و کارهای فرهنگی را تأیید می‌کند؛ اما اجرای آن را بر عهده نهادهای دیگر گذاشته است در حالی که خود دولت جدی‌تر می‌تواند وارد میدان شود. /930/ت301/س

 

 

 

ارسال نظرات