۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۳
کد خبر: ۸۰۷۸۹
رییس اداره فرهنگی تبلیغات خراسان شمالی:

امام حسین عزت را در مقابل ذلت معنا بخشید

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات خراسان شمالی، گفت: امام حسین (ع) شخصیتی بود که عزت را در مقابل ذلت معنا بخشید.
امام حسين ع 
حجت الاسلام هادی ایمانی نیا، رییس ادره فرهنگی و تبلیغی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، به مناسبت(3شعبان) سالروز ولادت امام حسین (ع)، ایشان را میوه دل و روشنایی چشم پیامبر (ص) دانست و اظهار داشت: پیامبر خدا (ص) با حمایت همه جانبه خود از امام حسین (ع) همواره به معرفی شخصیت با عظمت این امام همام در جامعه می‌پرداخت و ایشان را نماد فضیلت، شهامت و مردانگی به شمار می‌آورد .

وی افزود: امام حسین (ع) در اوج ایمان و تقوا و اطاعت‌پذیری‌، به یقین بالاترین مراتب عزت را هم در حیات دنیوی و هم در جهان آخرت و در پیشگاه قرب الهی دارد .

این مسؤول فرهنگی همچنین به بیان فضایل اخلاقی امام حسین (ع) پرداخت و تصریح کرد : از شاخص ترین فضایل اخلاقی امام حسین (ع) که هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی و هم در رخداد عظیم حماسه حسینی ،حضور پررنگ و برجسته دارد ، عزتمندی و ذلت گریزی است .

حجت الاسلام ایمانی نیا خاطرنشان کرد: از خود گذشتگی امام حسین (ع) است که اسلام را زنده نگه داشته است و به انسان‌ها ایثار، فداکاری، مبارزه با ظالم  را آموزش داد.

وی با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) که می‌فرماید: حسین(ع) از من است و من از حسین(ع)،امام حسین (ع) را مولود خانه نبوت و امامت دانست و از این تولد به عنوان بهترین و زیباترین رویداد تاریخ بشر یاد کرد.

رییس اداره فرهنگی تبلیغات خراسان شمالی از امام حسین (ع) به عنوان مظلوم شکیبایی میدان کربلا یاد کرد و افزود: شهادت ایشان عزتی وصف ناشدنی و جنگیدن با سپاه عظیم کفر را ذلتی برای دشمنان اسلام معنا کرد .  قیام امام حسین(ع) در کربلا ادامه دهنده راه پیامبر بود که همچنان همه شاهد آثار آن قیام در زندگی خود هستیم.

وی ابراز داشت: امام حسین در مقابل فشار و سنگینی یک دنیای متعرض و مدعی، احساس شک و تردید نکرد و با اراده و ایمانی قوی در برابر دشمن ایستادگی کرد و واقعه بزرگ عاشورا را رقم زد.

این مسؤول فرهنگی افزود: امروز نام حسین(ع) سمبل ظلم ستیزی، عدالت خواهی و کشتی نجات امت اسلامی و راه رهایی مظلومان عالم از سلطه استکبار جهانی است./966/پ202/ص
ارسال نظرات