۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۸۰۸۷۰

دوره آموزشی اختبار و تثبیت طلاب جدید حوزه علمیه شاهرود آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شاهرود از آغاز دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید الورود این مدرسه علمیه خبر داد.
مدرسه علميه امام صادق (ع) شاهرود
حجت الاسلام عباس امینی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان از آغاز دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید الورود این مدرسه علمیه خبر داد.

وی افزود: در این دوره که از 19 تیرماه آغاز شده 21 نفر از طلاب جدید الورود پذیرفته شده برای سال تحصیلی جدید این مدرسه به مدت یک ماه هر روز در پنج کلاس اخلاق، صرف، اعتقادات، احکام و تجوید شرکت می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شاهرود گفت: این طرح برای نخستین بار از سوی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه‌ در راستای سنجش دقیق‌ داوطلبان ورود به حوزه و ایجاد علاقمندی جوانان به مسائل‌ اعتقادی، مذهبی و حوزوی و استفاده بهینه از فرصت‌ها و کاهش هزینه‌ها اجرا می شود.

حجت الاسلام امینی افزود: اجرای دقیق این طرح، برای داوطلبانی که پذیرش نمی‌شوند بسیار مفید است و نه‌ تنها فرصت را برای ادامه ‌تحصیل در دانشگاه‌ از دست نمی‌دهند،‌ بلکه یک ماه با فضای اخلاقی و معنوی حوزه، راه، روش و زی‌طلبگی آشنا شده و یک سری آموزش‌های احکام و اعتقادات را پشت سر می‌گذارند.

وی اظهار داشت: این دوره‌ها در روحیه شرکت کنندگان و خانواده‌های آنها نیز تاثیر چشمگیری داشته‌ و آنها طی این آموزش‌ها با شبهات مختلف فقهی و اعتقادی آشنا شده و قادرند پاسخ بسیاری از شبهات را با استدلال بیان کنند که این مسئله در شرایط کنونی با توجه به هجمه‌های وسیع دشمنان اسلام و انقلاب، ضروری به نظر می‌رسد./960/ پ202/ص
ارسال نظرات