۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۸۰۹۹۰

۱۳۶ مرکز قرآنی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت ۱۳۶ مرکز قرآنی دارای مجوز در این استان خبر داد.
۱۳۶ مرکز قرآنی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند
حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: هم اکنون 136 مرکز قرآنی در آذربایجان شرقی با مجوز رسمی فعالیت می کنند که با توجه به مردمی بودن این تشکل‌ها در قالب اتحادیه مردمی قرآنی ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: در راستای ساماندهی و تمرکز فعالیت‌های مراکز قرآنی آذربایجان شرقی که بر اساس پیش‌بینی در سال 90 به بیش از 330 مرکز قرآنی مردمی و خانه روستایی می‌رسند، احداث مجموعه‌ای در منطقه باغمیشه تبریز در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام اسکندری خاطر نشان کرد: این مجموعه در 735 متر و شش طبقه ساخته می‌شود و برنامه‌های مختلف از جمله همایش‌ها و برنامه‌های قرآنی اجرا خواهد شد، البته احداث این مجموعه نیازمند تصویب کار گروه اجتماعی و فرهنگی استان است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: طرح قرآن در خانه به صورت غیرحضوری در آذربایجان‌شرقی با هدف همگانی کردن آموزش قرآن اجرا می‌شود.

وی افزود: ‌این طرح در قالب کتاب و نرم افزار آموزشی اجرا می‌شود و در مرحله آزمون نیز حضوری و غیرحضوری در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه ‌این طرح با حداقل هزینه مالی برای خانواده و فرد صورت می‌گیرد و اتحادیه مراکز قرآنی نیز در این راستا همکاری خواهند داشت، اظهار داشت: ارگان‌های دولتی پیشگام اجرای این طرح در میان کارکنان خود باشند و البته باید سیستم‌ها تشویقی لارم نیز در این زمینه در نظر گرفته شود./935/پ202/س
ارسال نظرات