۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۸۰۹۹۶
امام جمعه قم:

ترویج بی بندوباری نقشه غرب برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، رواج بی بندوباری و فسادهای اخلاقی و اجتماعی را از نقشه های شوم دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: ملت ایران با قاطعیت تمام اعلام می کنند که در جامعه ما بازگشت به فرهنگ فاسد و سیاه غرب محال و ممنوع است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز جانباز و پاسدار، به تبیین ابعاد و پیام های متعدد فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.

وی با تجلیل از خدمات و تلاش های سپاهیان جان برکف انقلاب اسلامی، ابراز داشت: پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس غیرتمندانه از میهن اسلامی دفاع کردند، بعد از جنگ نیز در عرصه های سازندگی با تدبیر و درایت عمل کردند و اکنون نیز در عرصه جنگ نرم بسیار موفق هستند.

امام جمعه قم، با اشاره به روز جانباز بیان داشت: جانبازان عزیز حق بسیار بزرگی بر گردن ما دارند و این روز، فرصت بسیار مناسبی است که ملت و مسؤولان نظام با آرمان های والای شهدا تجدید عهد کنند و رسالت بزرگ خود را فراموش نکنند و نسبت به جانبازان توجه بیشتری داشته باشند.

وی دوران زندگی امام سجاد(ع) را شامل سه دوره مهم اسارت، قیام و ثبات ذکر و تصریح کرد: این امام همام، در دو دوره نخست فرصتی برای انجام رسالت پیدا نکردند، اما در دوره سوم فعالیت های بسیار ارزشمندی همچون نشر فرهنگ اهل بیت(ع)، نیرو سازی، زنده نگه داشتن قیام عاشورا و افشای چهره پلید و سفاک بنی امیه را به جامعه ارائه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین با گرامیداشت سی تیرماه، سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی، این نهاد را از مهم ترین و کلیدی ترین نهادهای مسؤول در صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام دانست و با قدردانی از خدمات و تلاش های شورای نگهبان تاکید کرد: شورای نگهبان با وجود جوسازی هایی که علیه آن صورت گرفته، با صبر و استقامت و تدبیر توانسته است رسالت خود را به خوبی انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان در برابر نظام اسلامی، ترویج بی بندوباری را از جمله نقشه های اساسی آنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: با ظهور انقلاب اسلامی، منافع نامشروع غرب و استعمار به خطر افتاد؛ از این رو آنها در صدد برنامه ریزی و توطئه علیه انقلاب شدند.

این استاد حوزه علمیه قم، ترویج فساد های اخلاقی و اجتماعی و همچنین بی هویت کردن نسل جوان را یکی از نقشه های آنها خواند و تصریح کرد: اگر دین و ارزش های اسلامی در جامعه حاکم باشد، و مردم نیز نسبت به این ارزش ها حساس باشند، دشمنان و استعمارگران نخواهند توانست به اهداف و منافع خود دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: دشمنان اسلام برای از کار انداختن این عناصر مهم و تضعیف باورهای اعتقادی نسل جوان، به حربه هایی همچون مذهب و فرقه سازی، تحریف دین و ترویج شهوت رانی و بی بندوباری روی آوردند و سعی کردند با این نقشه ها دین ماهیت و محتوای اصلی خود را از دست بدهد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز رهبری، مراجع، مسؤولان نظام و دولت مکررا در این خصوص تذکر می دهند، این موضوع نشان می دهد ترویج بی بندوباری از جمله نقشه های اساسی دشمنان برای بی هویت کردن نسل جوان و تضعیف باورهای اعتقادی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: اگر جامعه ای از معنویت فاصله گرفت و در برابر شهوات تسلیم و بی اراده شد، این ملت از اسلام و انسانیت خارج خواهد شد و در صورت تحقق این موضوع، نخواهد توانست در برابر دشمنان مقابله کند.

وی مبارزه دشمنان با حجاب، عفاف، حیا و طهارت جوامع اسلامی را در همین راستا دانست و گفت: با ظهور انقلاب اسلامی اینها دیدند موج بیداری برخاسته از انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش و فزونی است، از این رو، دست به توطئه های مختلف زدند تا بتوانند چراغ انقلاب اسلامی را خاموش کنند و انفجارهای اخیر در زاهدان نیز دقیقا در همین راستا است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه امروز دشمنان برای به زیر سلطه کشاندن نظام اسلامی برنامه دارند تاکید کرد: ملت ایران با هوشیاری کامل مراقب نقشه های دشمنان هستند و با قاطعیت تمام اعلام می کنند که در جامعه ما بازگشت به فرهنگ فاسد وسیاه غرب محال و ممنوع است.

خطیب جمعه قم ادامه داد: به کوری چشم دشمنان، این کشور به فرهنگ اصیل و ناب خود ملتزم و معتقدتر از همیشه است و جوانان ما نیز درعرصه های مختلف معنویت حضور دارند واجازه نخواهند داد دشمنان به اهداف شیطانی و شوم خود دست یابند.

وی افزود: دشمنان ما بدانند معنویت در ایران اسلامی رشد فزاینده ای پیدا کرده است و با هدایت های مقام معظم رهبری، ملت ایران بنا دارد کشتی عظیم انقلاب اسلامی را به ساحل امن آرامش که همان حکومت جهانی امام عصر(عج) است، برساند.

امام جمعه قم، همچنین با اشاره به هفته مالیات ابراز داشت: اخذ مالیات در جامعه اسلامی شروطی دارد، دولت باید شرایط رشد و بالندگی بازار و کسبه را ایجاد و فراهم کند و تدبیری بیندیشد که بازار رونق داشته باشد، اگر رکود بر بازار حاکم باشد، سراغ مالیات رفتن از عدالت و انصاف بدور خواهد بود. /924/پ201/س
ارسال نظرات