۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۸۱۰۳۷

جشنواره سراسری مهدویت به مرکزیت قم برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، از برگزاری سراسری جشنواره فرهنگی مهدویت در کشور به مرکزیت شهر مقدس قم خبر داد.
محمدحسين استادآقا، مديركل ارشاد قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین استادآقا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، عصر روز جمعه در نشست اعضای ستاد هماهنگی جشنواره مهدویت که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات اداره کل ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت مساله مهدویت، بر ضرورت ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت تاکید کرد.

وی در ادامه، اصل مساله انتظار را موضوعی پذیرفته شده در ادیان و مذاهب مختلف دانست و تاکید کرد: مذهب تشیع، طبق آموزه های بسیار و آیات و روایات متعدد، معتقد است با ظهور حضرت امام مهدی(عج)، حکومت عدل جهانی برپا و جهان پر از عدل و داد خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در ادامه از برگزاری جشنواره مهدویت همزمان با ماه مبارک شعبان خبر داد و افزود: جشنواره سراسری مهدویت در سال جاری، از روز سه شنبه هفته جاری با حضور مسؤولان کشوری و استانی به طور سراسری و به مرکزیت شهر مقدس قم آغاز خواهد شد و مراسم اختتامیه آن نیز در شهر تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات و تدابیر اندیشده شده جهت برگزاری مطلوب جشنواره مهدویت در سراسر کشور ابراز داشت: با هماهنگی های صورت گرفته با ادارات کل ارشاد در سراسر کشور و همچنین حمایت های ویژه وزارت ارشاد از این جشنواره، امیدواریم جشنواره مهدویت به بهترین شکل ممکن در سراسر کشور برگزار شود.

 حسینی وزیر ارشاد نیز در ادامه این نشست، پرداختن به مبانی اعتقادی و مبنایی مقوله مهدویت را از جمله وظایف و ماموریت های حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: این مبانی و مباحث باید در حوزه های علمیه شکل بگیرد و برای عرضه در قالب های جدید، جذاب و مورد پسند در اختیار وزارت ارشاد اسلامی قرار گیرد.

وی استفاده از ابزارهای نوین هنری را برای ترویج فرهنگ مهدویت ضروری دانست و ابراز داشت: محتواها و مبانی استخراج شده باید در قالب کتاب، آثار هنری، فیلم، سریال، تئاتر و دیگر آثار هنری تهیه و در اختیار عموم قرار گیرد.

محمد علی رامین، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این نشست، با اشاره به دستاوردها و برکات متعدد انقلاب اسلامی تاکید کرد: بحث مهدویت با تشکیل جمهوری اسلامی ایران رسمیت پیدا کرده است.

رامین، ولی فقیه را اساس و محور حکومت اسلامی دانست و ابراز داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هر فردی با انگیزه های خودش این موضوعات را دنبال می کرد که البته آسیب هایی را نیز به دنبال داشت. /924/پ202/ص
ارسال نظرات