۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۸۱۰۵۳
عضو خبرگان رهبری:

تقویت انگیزه طلبگی سبب استحکام پایه‌های اعتقادی جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: تقویت انگیزه طلبگی در حوزه های علمیه در دراز مدت آثار مثبتی در سطوح مختلف اجتماعی خواهد داشت.
تقویت انگیزه طلبگی سبب استحکام پایه‌های اعتقادی جامعه می‌شود
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، عضو خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حوزه‌های علمیه مهم‌ترین نقش را در ترویج مبانی ارزشمند دین اسلام داشته اند.

وی خاطر‌نشان کرد: علما در دوران قبل و بعد از غیبت امام زمان(عج) به عنوان پاسداران و مبلغان دین اسلام به شمار آمده و همچنان با استفاده از آموخته های اسلامی به این امر پر افتخار ادامه می دهند.

امام جمعه مراغه در ادامه بر ضرورت تقویت انگیزه طلبگی در حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: تغییر چگونگی اعطای مدرک در حوزه و پشتیبانی‌ فکری و معیشتی از عوامل مؤثر در تقویت انگیزه طلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی تقویت انگیزه طلبگی را به نفع حوزه های علمیه دانست و گفت: تحصیل به همراه تهذیب سفارش رهبر فرزانه انقلاب به متعلمان است، از این رو تقویت رسالت و انگیزه طلبگی در حوزه های علمیه در دراز مدت آثار مثبتی درسطوح مختلف اجتماعی خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشینه تاریخی حوزه علمیه های مراغه اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه علمیه مراغه تا سال 1377 تعطیل بوده که پس از موافقت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم از میان برادران و خواهران، اقدام به پذیرش کرد.

امام جمعه مراغه افزود: مدرسه علمیه امام‌زاده، توسعه یافته و در سه طبقه به نام مدرسه علمیه فاطمة‌الزهرا برای خواهران طلبه احداث شد و مدرسه قدیمی ملا معزالدین به نام مدرسه امام حسن مجتبی(ع) تغییر نام پیدا کرد و بعد از تعمیر برای طلاب آماده شد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به امکانات موجود در حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) گفت: این حوزه دارای 55 حجره و 7 مدرس است که 130 نفر در سال تحصیلی جدید پذیرش داشته است.

حجت الاسلام‌ والمسلمین پور‌محمدی افزود: حوزه علمیه مراغه یازده شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و هر سال یادواره‌ای به نام شهدای روحانی مراغه با حضور خانواده‌های شهدا و مردم برگزار می‌شود.

وی خواستار توجه ویژه مرکز مدیریت حوزه علمیه قم به حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها شد و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه شهرستان ها مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) در دورافتاده ترین مناطق کشور هستنتد.

گفتنی است، هم اکنون بیش از پانصد طلبه خواهر و برادر در حوزه های علمیه امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه(س) مراغه مشغول تحصیلات حوزوی هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات