۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۸۱۱۰۳
معاون امور مدارس حوزه علمیه قم:

تجربه درخشان حوزه علمیه اهواز باید به دیگر حوزه‌ها منتقل شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مدارس حوزه علمیه قم از تشکیل نوزدهمین شورای حوزه‌های علمیه استانی در خوزستان خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالکريم فرحاني
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی، معاون امور مدارس حوزه علمیه قم،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تشکیل نوزدهمین شورای مدیریت حوزه های علمیه استان‌ها در خوزستان به تشریح اهداف تشکیل این شوراها پرداخت و اظهار داشت: شورای عالی مرکز مدیریت حوزه های علمیه به منظور تقویت حوزه های علمیه کشور، استقلال حوزه ها در استان ها و اشراف و حضور فعال علمای بلاد در اداره مدارس و حوزه های علمیه، تشکیل حوزه های علمیه استانی را به تصویب رسانده اند.

وی در ادامه با تشریح ارکان حوزه های علمیه استانی افزود: هر حوزه علمیه استانی دارای سه رکن اساسی دارد که شامل شورا، رییس شورا و مدیر حوزه علمیه استان است و اعضای شوراهای حوزه های علمیه استان با حضور علمای برجسته استان تشکیل می شود که دارای هفت عضو از جمله نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه استان و پنج نفر از علمای آن استان است.

معاون امور مدارس حوزه علمیه قم از تشکیل نوزدهمین شورای حوزه های علمیه استانی در خوزستان خبر داد و اضافه کرد: الحمدلله امروز در خوزستان شواری حوزه علمیه استان با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، ودیگر اعضای شورا از جمله آیات شفیعی، کعبی، حیدری و حجج الاسلام موسوی جزایری و امام تشکیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی به بخشی از مصوبات شورای حوزه علمیه خوزستان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اعضای شواری حوزه علمیه خوزستان در اولین جلسه خود حجت الاسلام میر احمد رضا حاجتی را به سمت مدیر حوزه علمیه خوزستان انتخاب کردند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: با توجه به اختیاراتی که از طرف شورای عالی مرکز مدیریت حوزه های علمیه به شورای حوزه علمیه خوزستان و حوزه علمیه استانی داده شده است امیدواریم شاهد شکوفایی، پیشرفت و رونق حوزه علمیه این استان باشیم.

وی در ادامه به جایگاه علمی حوزه علمیه خوزستان در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: حوزه علمیه خوزستان و بخصوص حوزه علمیه اهواز با عنایات به زحمات و تلاش های ارزشمند آیت الله موسوی جزایری در سطح بسیار خوبی از نظر کمی و کیفی قرار دارد و برنامه های محتوایی حوزه وضعیت درخشانی دارند.

معاون امور مدارس حوزه علمیه قم افزود: امیدواریم با تشکیل شورای حوزه علمیه استانی، تجربه درخشان حوزه علمیه اهواز به دیگر شهرستان های نیز منتقل شده و شاهد پیشرفت روزافزون این مدارس باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی در پایان به تأثیر تشکیل شورای حوزه علمیه خوزستان بر فعالیت های حوزه های علمیه این استان اشاره کرد و اظهار داشت: با تشکیل این شورا در این استان تمامی اختیارات متعددی که در گذشته برای اداره حوزه های علمیه در اختیار قم بود بر عهده علمای هر استان قرار داده می شود و آنها می توانند در صدور مدارک تحصیلی، بومی کردن برنامه های آموزشی و تبلیغی نقش مستقیم و فعالی را ایفا کنند./945/پ202/س
ارسال نظرات