۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۸۱۲۰۵

آزمون اعطای مدرک چهار‌هزار حافظ قرآن کریم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دالقرآن الکریم کشور گفت: چهار هزار حافظ 10، 20 و 30 جز قرآن در آزمون اعطای مدرک شرکت خواهند کرد.
کتابت قرآن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مهدی قره ‌شیخ‌ لو، رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور، عصر روز گذشته در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم در طول پنج سال گذشته با استقبال فعالان قرآنی و به صورت منظم برگزار شده است.

وی گفت: امسال نیز چهار هزار حافظ 10، 20 و 30 جز قرآن کریم اول مرداد در آزمون اعظای مدرک شرکت خواهند کرد.

رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور افزود: در صورت توفیق این شرکت‌کنندگان، مدارک مربوطه در پنج بخش از معادل دیپلم تا معادل دکترا برای آنان صادر خواهد شد.

وی اظهار داشت: در چهار سال گذشته هشت هزار نفر در این بخش شرکت کردند که 950 نفر از این شرکت‌کنندگان توانستند مدارک معادل دیپلم تا معادل دکترا را کسب کنند.

قره شیخ لو گفت: با توجه به اساسنامه جدید سازمان که سازماندهی مشارکت‌های مردمی و راه‌اندازی مؤسسات قرآنی را سرلوحه عمل قرار داده؛ در طول پنج سال گذشته یک هزار و 200 مدرسه قرآنی در سطح کشور مجوز فعالیت گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: خانه ‌های قرآنی و مردمی را با هدف بسط و گسترش قرآن در روستاها راه اندازی کرده ‌ایم ،به طوری که هم اکنون یک هزار خانه روستایی در کشور فعال است.

قره‌ شیخ‌ لو در ادامه با اشاره به فعالیت این نهاد در حوزه نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم؛ تصریح کرد: از سال 63 دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن راه‌اندازی شده و کلیه قرآن‌ها در این دفتر اصلاح می‌شود، در سال 88 نیز با حضور 150 مصحح قرآن، 18 هزار جلد قرآن تصحیح شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی در پایان با تاکید بر توسعه آموزش‌ مفاهیم قرآن کریم اظهار داشت: مسابقاتی را نیز با محوریت مفاهیم قرآن آغاز کردیم که با عنوان نورالهدی در سطح کشور از تفسیر نمونه برگزار می‌شود./۹۳۵/پ202/س

ارسال نظرات