سامانه پاسخگویی زنده تلفنی در شب راهاندازی شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام علی مخدوم، رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پیش از ظهر 28 تیرماه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران از راهاندازی سامانه پاسخگویی زنده تلفنی در شب خبر داد.
وی که مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی را جامعترین مرکز در این حوزه معرفی کرد، اظهار داشت: البته مراکز مختلف دیگری در این حوزه فعالند، اما با توجه به نیاز در زمینه پاسخگویی به سؤالات دینی و گستردگی حجم آن، تمام مراکز باید در راستای برطرف کردن نیازهای مردم فعالیتهای افزونتری را انجام دهند.
حجتالاسلام مخدوم با اشاره به فعالیت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی یادآور شد: این مرکز که زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اداره میشود مصادف با نیمه شعبان سال 86 فعالیت خود را آغاز کرد که با توجه به ارتباطگیری مناسب، اعتماد مردم به فعالیتهای این مرکز چشمگیر بوده است.
وی با بیان اینکه این مرکز برای پاسخگویی به سؤالات دینی مخاطبان سه مسیر اصلی مکتوب، اینترنت و تلفن را راهاندازی کرده است، گفت: مسیر پاسخگویی مکتوب در دفتر تبلیغات اسلامی با 27 سال فعالیت مستمر، سابقه دیرینه داشته و افزون بر پاسخگویی مکتوب، پاسخگویی به سؤالات اینترنتی و تلفنی را نیز برعهده دارد.
رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی همچنین از بخش پاسخگویی تلفنی با عنوان بزرگترین بخش پاسخ به سؤالات دینی مرکز یاد کرد و اذعان داشت: مراجعهکنندگان با یک کد چهاررقمی با مرکز ارتباط برقرار کرده که پس از ارتباط با یکی از کارشناسان حوزوی به بحث و گفتوگو میپردازند و سؤال خود را مطرح میکنند.
وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در طول مدت راهاندازی در دو شیفت صبح و بعدازظهر پاسخگوی سؤالات مراجعهکنندگان از سه روش یاد شده بوده است که با گستردگی حجم مطالبات مردمی، همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) و اعیاد شعبانیه، سامانه پاسخگویی زنده تلفنی در شب راهاندازی شده است.
حجتالاسلام مخدوم با بیان اینکه از زمان راهاندازی شبانه این سامانه، به دنبال چهارصد تماس تلفنی در هر شب، به هزار سؤال دینی پاسخ داده شده است، اذعان داشت: سامانه پاسخگویی زنده تلفنی در شب از ساعت 21 تا 23، با شماره 09640 پاسخگوی سؤالات دینی مردم شریف ایران است. /920/پ202/ع