۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۸۱۳۸۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مهدویت در آثار سینمایی کشور مغفول مانده است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که «مشاور فرهنگی رییس جمهور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که برخی فیلم‌های تولید شده از نظر روابط بین زن و مرد، رویکرد مناسبی را دنبال نمی‌کنند، گفته بود هیچ‌کدام این فیلم‌ها در دولت نهم و دهم ساخته نشده‌ است»، گفت: برخی فیلم‌ها مورد نقد جدی است.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي


سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه فرهنگی هنری طلیعه ظهور قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که برخی فیلم‌های سینمایی تولید شده در کشور از معنا و مفهوم مناسبی برخوردار نیست، اظهار داشت: به مؤسساتی که متولی ساخت فیلم‌های سینمایی هستند، اعلام کرده‌ایم که فیلم‌های جهت‌دار در راستای رفع یکی از گره‌های جامعه بسازند.

وی افزود: سینما در بحث مهدویت فعالیت بسیار اندکی انجام داده و متأسفانه نقد آثار ساخته شده غرب در زمینه مهدویت مورد غفلت واقع شده است، از این‌رو باید در فعالیت‌های هنری موجی ایجاد کنیم و با تولید کارهای ایجابی، آنها را به کشورهای دیگر ارائه دهیم.

حسینی، آثار مهدوی تولید شده در کشور را مبتنی بر فطرت آدمی، دارای جنبه الهی و تأثیرگذار دانست و گفت: دشمنان اسلام مانند فرعون که با سحر و جادو در پی تسخیر قلوب بود، با ابزارهای خود می‌خواهند مردم را فریب دهند و اکنون که عصر ارتباطات است، می‌توانیم با استفاده از امکانات، پیام خود را به دنیا برسانیم.

وی خواستار ارتباط هرچه بیشتر اندیشمندان با اهالی سینما و هنر شد و افزود: هنرمندان افراد بسیار توانمندی هستند، اما برای عمق‌بخشی و تأثیرگذاری بهتر فعالیت‌هایشان از جهت محتوا نیاز به همفکری با اهل اندیشه دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که «مشاور فرهنگی رییس جمهور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که برخی فیلم‌های تولید شده از نظر روابط بین زن و مرد، رویکرد مناسبی را دنبال نمی‌کنند، گفته بود هیچ‌کدام این فیلم‌ها در دولت نهم و دهم ساخته نشده‌ است»، گفت: برخی فیلم‌ها مورد نقد جدی است.

وی توضیح داد: برخی از فیلم‌ها در گذشته و برخی هم در دولت نهم و دهم و حتی با حمایت برخی دستگاه‌ها مانند وزارت ارشاد، شهرداری و حوزه هنری ساخته شده است، اما در نهایت جهت‌گیری مناسبی نداشته و حتی از پخش آن نیز جلوگیری کرده‌ایم.

حسینی در ادامه دقت بیشتر مسؤولان امر در انتخاب سوژه‌ها و فیلم‌نامه‌ها را ضروری دانست و با تأکید بر نظارت کامل دستگاه‌های ذیربط بر روند این فعالیت‌ها، اظهار داشت: فیلم‌های سینمایی باید متناسب با باورها و اعتقاد مردم ایران ساخته شود.

وی با بیان این‌که توقیف برخی فیلم‌های سینمایی در گام‌های اولیه سبب هدر رفتن سرمایه‌ می‌شود، تصریح کرد: مسؤولان با دقت کافی برای فیلم‌هایی که با اعتقادات مردم همسویی ندارد، مجوز صادر نکنند و در صورت صدور مجوز، به هیچ‌وجه از تولید آن حمایت نشود. /920/پ202/ص

ارسال نظرات