۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۸۱۴۲۸

7 مصلای جدید در خوزستان احداث می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده شواری سیاستگذاری ائمه جمعه در خوزستان از احداث هفت مصلای جدید‌ در این استان خبر داد.
رييس دفتر شوراي سياستگذاري ائمه جمعه خوزستان
حجت الاسلام محمود محمدزاده، رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از ساخت هفت ‌مصلای جدید در خوزستان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به آغاز نهضت مصلا‌سازی در دولت نهم و دهم، هفت ‌مصلای جدید در استان خوزستان ساخته خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی توجه دولت نهم و دهم به نهضت مصلا‌سازی را از ویژگی های بارز دولت خواند و تصریح کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت نهم و دهم، نگاه و نگرش جدیدی به نهاد نماز جمعه و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور شد که در تمامی دولت‌ها بی‌بدیل بوده است.

نماینده شواری سیاستگذاری ائمه جمعه در خوزستان در ادامه افزود: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «هر حکومتی سنبلی دارد و در دوران جمهوری اسلامی بهتر و شایسته آن است که سمبل این دوران تمدنی در مساجد به ویژه در مصلاها متبلور باشد» نهضت مصلی سازی در کشور زیر نظر شورای سیاست‌گذاری راه اندازی شد که دولت نهم و دهم در این زمینه همکاری و همیاری بی نظیری از خود نشان داد.

حجت الاسلام محمد زاده خاطر‌نشان کرد: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بهره‌گیری از ناظران و مهندسان طراحی مصلاها بالغ بر 110 مصلای را در کشور آغاز به ساخت کرد که سهم استان خوزستان از این تعداد هفت مصلا در شهرهای امیدیه، رامشیر، رامهرمز، ویس، شوش، شوشتر و خرمشهر بوده است که ما فعالیت های مربوط به طراحی و ساخت آنها را آغاز کرده ایم.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان با بیان این که مصلاهای در حال احداث با معماری اسلامی و متناسب با شرایط اقلیمی استان بنا می شوند از ممانعت برخی مسؤولان استان از احداث مصلاهای مدرن و متناسب با فرهنگ اسلامی گلایه کرد و افزود: متأسفانه برخی از مسؤولان همچنان نگرشی قدیمی نسبت به احداث مصلا دارند که بحمدالله با تلاش های بسیار و حمایت های آیت الله موسوی جزایری این مصلاها با امکاناتی در شأن نمازگزاران خوزستانی و معماری اسلامی احداث می شوند.

وی از افزایش مشارکت نمازگزاران در مصلاهای بازسازی شده خبر داد و بیان داشت: در برخی از مصلاهای استان با وجود گرمای شدید افزون بر بازسازی ساختمان مصلا، سیستم های سرمایشی تعبیه شده است که این مسئله سبب افزایش مشارکت سی تا چهل درصدی نمازگزاران در نماز جمعه شهرها شده است./945/پ202/س
ارسال نظرات