۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۲:۰۲
کد خبر: ۸۱۵۲۹
یکی از طلاب کرمان:

ملت ایران مشتاق و بی قرار دیدن چهره علما و مراجع هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از طلاب استان کرمان، سفر مراجع تقلید و علما به شهرها و استان های مختلف کشور را موجب تقویت روحی و ایجاد جنبه های مثبت فرهنگی و دینی در جامعه دانست و گفت: ملت ایران مشتاق و بی قرار دیدن چهره علما و مراجع هستند.
ديدار آيت الله نوري همداني با روحانيون استان کرمان
عبدالرسول الله وردی، از طلاب استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به این استان، حضور این مرجع تقلید را به استان کرمان زینت بخش این دیار ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه مردم کرمان استقبال بسیار خوبی از حضرت آیت الله نوری همدانی داشتند تاکید کرد: مردم دیار کرمان روحانی دوست هستند و با تمام وجود مراجع عظام تقلید را دوست دارند.

الله وردی تصریح کرد: حضور شخصیت برجسته ای همچون حضرت آیت الله نوری همدانی که از جهات علمی، تقوا و معنویت در بالاترین درجه بسر می برد، به استان کرمان، در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این استان مؤثر بود و مردم را خوشحال کرد.

این طلبه کرمانی، حضور این مرجع تقلید بصیر را در شهر کرمان دارای دستاوردهای فراوان برای این استان دانست و تصریح کرد: در زمانی که مرحوم میرزای کرمانی در قید حیات بود، مردم برای اقامه نماز منتظر وی می شدند و پشت سر این عالم ربانی وارد مسجد می شدند و نماز را به امامت وی اقامه می کردند.

وی ادامه داد: مردم کرمان سال ها بود که چنین فضایی را تجربه نکرده بودند، اما با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی به استان کرمان، دوباره خاطره آن دوران را برای مردم تجدید کرد و نماز مغرب و عشای این مرجع تقلید به مردم حال و هوای بسیار خاصی داد.

این طلبه درس خارج حوزه علمیه قم، سفر علما و بزرگان دین را به استان ها و شهرهای مختلف کشور منشا برکات و دستاوردهای فراوان دانست و ابراز داشت: حضور مراجع تقلید، بزرگان دینی و علما در شهرهای مختلف کشور، موجب تقویت روحی و ایجاد جنبه های مثبت فرهنگی و دینی در بین مردم می شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران برای دیدن یک لحظه چهره مراجع و علما بی قرار و مشتاق هستند تصریح کرد: مردم ما برای زیارت مراجع تقلید، از اقصی نقاط مختلف کشور با زحمت فراوان خود را به قم می رسانند تا لحظه ای چهره مبارک مراجع را تماشا کنند، این موضوع اوج ارادت مردم را به مراجع تقلید و علما نشان می دهد.

الله وردی گفت: حضور بزرگان دین در بین مردم و سفر آنان به نقاط مختلف کشور، اگر به صورت مستمر و مداوم باشد، افزون بر بصیرت بخشی به مردم تاثیرات فراوانی را در عرصه های مختلف به دنبال خواهد داشت. /924/ت302/ج
ارسال نظرات