۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۸۱۵۵۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

زور و تهدید در ترویج فرهنگ حجاب جوابگو نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گقت: حجاب یک ضرورت دینی است و باید با بدحجابی مانند مسائل و ناهنجارهای دیگر برخورد شود.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌ الاسلام حمید عظیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی شب گذشته در نشست کار گروه عفاف و حجاب ادارات این استان اظهار داشت: اگر ما به مسئله عفاف و حجاب به دید فرهنگی نگاه کنیم، اشتباه کرده‌ایم و باید به این موضوع به عنوان مسئله اجتماعی نگاه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر این طور عمل کنیم، بحث هنجار و ناهنجاری پیش می‌آید که باعث جرم می‌شود و باید مثل مقوله‌های جرم‌زا رفتار کنیم و با این توصیف این مقوله از وزارت ارشاد خارج و در دولت به وزارت کشور محول شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: بحث عفاف و حجاب به عنوان یک ضروری دینی است و هیچ یک از فقها بر سر این موضوع اختلاف نظری ندارند و عفاف و حجاب فقط شامل بانوان نمی‌شود، بلکه آقایان را نیز شامل می‌شود.

حجت الاسلام عظیمی تصریح کرد: انکار عالمانه و عامدانه این مقوله باعث کفر می‌شود، چون یک ضروری دینی است.

وی تصریح کرد: بحث تفاوت‌های ساختاری و جسمانی خانم‌ها باعث می‌شود تا بعضی مسائل را رعایت کنند و این هیچ منافاتی با آزادی حقوق زنان ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: وظیفه ما در یک حکومت اسلامی با بحث عفاف و حجاب این است که کوتاهی گذشته را جبران کنیم و ما عملکرد درستی طی سال‌های گذشته با این مقوله نداشته‌ایم و در مقابل بعضی هجمه‌های دشمنان عقب‌نشینی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: می آذربایجان شرقی اظهار داشت: برخورد با مسئله کشف حجاب توسط رضاشاه جواب نداد چون بر اثر زور و تهدید بود ولی زمان دشمنان چون بحث بد‌حجابی را متمدن بودن و فرهنگی بودن مطرح کردند، تا حدودی جواب داد و حال دشمنان اسلام بد‌حجابی را عامل برتری و متمدن بودن نشان می‌دهند که این بسیار خطرناک است و در بعضی از فیلم‌ها و برنامه‌ها و حتی تولیدات داخلی کشور به این مقولات به درستی پرداخت نمی‌شود.

حجت الاسلام عظیمی در پایان خواستار ارائه گزارش از سنجش وضعیت موجود کارکنان ادارات از بعد عفاف و حجاب در وضعیت کنونی شده و از اعضا ستاد عفاف و حجاب برای جلسه آتی خواستار ارائه برنامه‌ها در این مقوله شد./۹۳۵/پ202/ص
ارسال نظرات