۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۸۱۶۵۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان:

توانمندی خوزستان در عرصه فعالیت‌هالی قرآنی مثال‌زدنی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: خوزستان با داشتن ظرفیت‌های بسیار زیاد توانایی کسب رتبه برتر در مسابقات تواشیح، ابتهال و اذان کشور را دارد.
مسابقات استاني اذان، تواشيح و ابتهال در اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا حسینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، شب گذشته با شرکت در مرحله استانی مسابقات تواشیح، اذان و ابتهال در بقعه علی ابن مهزیار اهوازی گفت: استان خوزستان با داشتن ظرفیت‌های بسیار زیاد در عرصه قرآنی توانایی کسب رتبه برتر مسابقات کشوری را دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به فضیلت اقامه اذان و با بیان این که باید برای توسعه رشته اذان در استان برنامه‌ریزی مناسبی شود خواستار تخصصی شدن این رشته در استان شد.

وی با اشاره به این‌که باید از توانایی جوانان استان برای کسب مقام‌های برتر کشوری در عرصه امور مذهبی استفاده کرد، اظهار داشت: جوانان استان دارای توانایی بسیاری هستند که باید برای شکوفایی این استعدادها تلاش کرد.

امام جمعه شیبان با اشاره به هدف برگزاری مسابقات تواشیح، ابتهال و اذان ابراز داشت: هدف از برگزاری این مسابقات نشر فرهنگ غنی قرآنی در جامعه به ویژه در بین جوان و نوجوان و ایجاد بستر مناسب رقابت در زمینه‌های قرآنی و دینی است.
 
وی گفت: باید برای پرکردن زمان فراغت جوانان با امور دینی برنامه‌ریزی جامعی شود.

قابل ذکر است، مرحله استانی مسابقات اذان، تواشیح و ابتهال روز گذشته با شرکت برادران در مسجد علی ابن مهزیار اهوازی برگزار شد.

در این دوره از مسابقات حدود بیست گروه تواشیح از استان شرکت کرده و در بخش برادران شصت نفر در رشته اذان در دو مقطع سنی زیرشانزده سال و بالای شانزده سال و بیست نفر نیز در رشته ابتهال حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان از شهرستان‌های اهواز، دزفول، شوش، شادگان، دشت‌آزادگان، ماهشهر، شوشتر، آبادان، مسجد سلیمان، رامشیر، رامهرمز، ایذه، باغملک، بهبهان و خرمشهر در مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح شرکت کرده و پنج داور کشوری قضاوت این مسابقات را برعهده داشتند.

گفتنی است، هشتم مرداد ماه با شرکت خواهران در رشته‌های تواشیح و ابتهال و معرفی برگزیدگان این دوره از مسابقات به پایان خواهد رسید./945/پ202/س
ارسال نظرات