۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۸۱۶۵۶
رییس مجمع بین‌المللی اهل بیت‌ بریتانیا:

ترویج فرهنگ انتظار در سراسر جهان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع بین‌المللی اهل بیت‌(ع) بریتانیا گفت: مسأله مهدویت تمام بشریت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، چرا که به دنبال رهبری الهی می‌گردند تا آنان را به خداوند رهنمون کند.
مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی، رییس مجمع بین‌المللی اهل بیت‌(ع) بریتانیا در ششمین همایش دکترین مهدویت که پیش از ظهر 2 مردادماه در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان این‌که مهدویت تنها مسأله شیعیان و حتی مسلمانان نیست، گفت:‌ مسأله مهدویت تمام بشریت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی هدف اسلام را ایجاد یک زندگی سالم برای بشریت عنوان کرد و با بیان این‌که در این زندگی تبعیت از خداوند متعال مورد تأکید است، افزود: هیچ مسلمانی نمی‌تواند از خداوند تبعیت کند مگر این‌که از رهبری الهی تبعیت کند و هرگز نمی‌تواند مسلمان باشد، مگر این‌که دوستدار پیامبر و اهل بیت‌(ع) او باشد.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: خداوند متعال بشریت را پس از حضرت محمد‌(ص) بدون رهبری الهی رها نکرده است، از این‌رو بشریت به دنبال رهبری الهی می‌گردند تا آنان را به خداوند رهنمون کند.

وی با طرح این سؤال که رهبری الهی چه کسی است، وظیفه همایش دکترین مهدویت را تمرکز بر این مسأله بسیار مهم که برای هر انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است، دانست.

رییس مجمع بین‌المللی اهل بیت‌(ع) بریتانیا با بیان این‌که حضرت مهدی‌(ع) آن رهبر الهی است که می‌تواند انسان‌ها را به آرزویشان برساند، ابراز داشت: همایش مهدویت باید در سراسر جهان برگزار شود تا این ندای حقیقت به همه جا برسد.

وی افزود: شرکت کنندگانی که از 48 کشور جهان به این همایش آمده‌اند، با الگو گرفتن از آن، فعالیت‌های مشابهی را در کشورهای خود انجام دهند و پیام این همایش را به کشورهای متبوع خود برسانند.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به تحقیقات خود در زمینه امام مهدی‌(ع) و ایمان به امام مهدی‌(ع)، اظهار داشت: با مراجعه به منابع و روایات مختلف خواهیم دید که این روایات نه تنها در بین تمام کتاب‌های مذاهب شیعه وجود دارد، بلکه در تمام شش صحیح اهل سنت هم یافت می‌شود.

وی با بیان این‌که احادیث مرتبط با امام مهدی‌(ع) تنها در کتب شیعیان نیست بلکه در کتب تمامی مسلمانان وجود دارد، تصریح کرد: مسلمانان با مراجعه به کتب خود خواهند دید که ایمان به حضرت تنها ایمان شیعیان نیست بلکه ایمانی اسلامی است.

رییس مجمع بین‌المللی اهل بیت‌(ع) بریتانیا در پایان خواستار برگزاری کنفرانس‌های مشترک در زمینه مهدویت در کشورهای مختلف شد و افزود: ترویج فرهنگ امام مهدی‌(ع) و فرهنگ انتظار با عنوان امام مهدی‌(ع) تنها امید مسلمانان و جهانیان ضروری است. /920/پ202/ص
ارسال نظرات