۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۸۱۸۵۰
حجت الاسلام قرائتی:

کج‌فهمی از غیبت و وجود مدعیان دروغین از آفات انتظار است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: کج فهمی از غیبت و وجود مدعیان دروغین که اشاعه دهندگان فرهنگ غلط انتظار در جامعه هستند از آفات این فرهنگ است.
حجت الاسلام محسن قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چالوس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، مدیر مرکز تخصصی مهدویت، امروز در همایش «ظهور آفتاب» در دانشکده جواد الائمه ندسا مستقر در چالوس افزود: کج فهمی از غیبت و وجود مدعیان دروغین که اشاعه دهندگان فرهنگ غلط انتظار در جامعه هستند از آفات این فرهنگ است.

وی اظهار داشت: خداوند برای رهایی انسان ها از ظلمت 11 چراغ را فرستاد اما آنها قدر این چراغ ها را ندانستند و یکی پس از دیگری آنها را خاموش کردند بنابراین امر به غیبت آخرین چراغ داد.

حجت الاسلام قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تفسیر قرآن یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در کنار مراسم مذهبی ما صورت بگیرد و به ویزه روحانیان در این بخش اهتمام داشته باشند.

وی خاطر‌نشان کرد: باید ستاد تفسیر در کشور راه‌اندازی شود و این مسأله به صورتی منسجم مورد پیگیری قرار گیرد‌، زیرا بسیاری از کارهایی که ما فکر می‌کنیم در راستای قرآن است علیه قرآن و نهج البلاغه است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: سرازیری شناخت و تفسیر قرآن ماه رمضان است و با در پیش بودن این ماه بزرگ توصیه می شود بیش از پیش این مسأله مورد تأکید علما قرار گیرد.

حجت الاسلام قرائتی  ادامه داد: کتاب خدا و اهل بیت(ع) از هم جدا نشوند و در هرجایی که مراسمی برای اهل بیت برپا بود قرآن نیز به تفسیر گذاشته شود تا سبب روشنگری شود.

حجت الاسلام محمدی راشد نوری، امام جمعه چالوس نیز ادامه این همایش ترویج فرهنگ مهدویت، آشنایی با اندیشه و تفکر مهدویت، پاسخ گویی به شبهات، تحکیم به اعتقاد مهدویت درجامعه و برقراری ارتباط عاطفی با اقشار مختلف را از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

 امام جمعه چالوس بیان داشت: برای برگزاری این همایش با راه اندازی شواری سیاست گذاری ظهور آفتاب و راه‌اندازی ستاد اجرایی همایش شامل دبیرخانه کمیته علمی، فرهنگی تبلیغی و پشتیبانی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: بیش از صد مقاله به این همایش ارسال و مورد کنترل و بررسی قرار گرفت و راه اندازی کتابخانه مهدویت، برگزاری جشن های انتظار، انتشار اثر علمی مهدویت، تهیه نرم افزار مهدویت، و برگزاری این همایش، همایش‌های جوان و انتظار، زن و انتظار و نمایش فیلم آخر زمان از دیگر اقداماتی بود که در طول یک هفته با تلاش شبانه روزی شش ماهه دست اندرکاران به اجرا درآمد.

گفتنی است، در پایان این همایش پنج مقاله برتر این همایش اعلام شد و عطیه میرعابدینی با مقاله جهانی شدن مهدویت، فرح کیا با مقاله فلسفه انتظار، نعمت اسماعیل پور با مقاله بررسی انتظار و ظهور مهر، روح الله کیانی با مقاله آغاز یک پایان و موسی پور آقاجانی با مقاله فرآیند جهانی شدن به 8 عنوان افراد برتر معرفی شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند و 40 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه شد./950/پ202/س
ارسال نظرات