۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۸۱۸۸۷
معاون سیاسی استانداری خوزستان:

اصلاح الگوی مصرف از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، اصلاح الگوی مصرف در جامعه را نیازمند فرهنگ سازی و الگوسازی دانست و گفت: اصلاح الگوی مصرف از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.
پور موسوي، معاون سياسي و اجتماعي پور موسوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمدعلی پور موسوی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، روز گذشته در همایش اصلاح الگوی مصرف در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان این که اصلاح الگوی مصرف در جامعه نیازمند فرهنگ سازی و الگوسازی است اظهار داشت: باید اصلاح الگوی مصرف که مورد تأیید و تأکید دین مبین اسلام است را در جامعه به عادت تبدیل کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان این که قرآن به موضوعاتی نظیر این که چگونه در دوره سختی از کمترین امکانات بهترین بهره برداری را کنیم، تصریح کرد: در این موارد همه افراد جامعه از رهبری تا پایین ترین مشاغل و افراد مسؤولیت دارند که این مسائل را رعایت کنند و در اصلاح الگوی مصرف کوشا باشند.

وی، خاطر نشان کرد: امروز در دنیا مسابقه ای جدی در پیشرفت، اعتلا و حرکت به سوی افق های جدید مطرح شده است و با بهره گیری از امکانات، رشد آینده را برنامه ریزی می کنند.

پور موسوی با اشاره به ویژگی های دوران حکومت امام زمان(عج) بیان داشت: در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) دنیا وارد اعتدال می شود و همه چیز در اوج آن و در بهترین و مناسب ترین وضعیت خود قرار می گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به نقش مراجع و نخبگان در اصلاح الگوی مصرف گفت: مراجع و نخبگان با طراحی الگوهای جدید می توانند در تغییر فرهنگ اصلاح الگوی مصرف بسیار مؤثر باشند و سبب عادی شدن این مسئله در جامعه شوند.

وی آموزش، مطرح کردن شئون اعتقادی، اطلاع رسانی، پیشگیری و فرهنگ سازی را از مهم ترین راه های اصلاح الگوی مصرف دانست و یاد آور شد: اصلاح الگوی مصرف از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است؛ بنابراین وظیفه داریم اگر کسی اسراف کرد او را ارشاد کنیم.

همچنین رسول صالحی، دبیر شورای اطلاع رسانی استان خوزستان، نیز طی سخنانی ابراز امیدواری کرد: باید سعی کنیم اگر با موردی در استان برخورد کردیم به صورت همگانی آن را حل کنیم و با توجه به بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف به سمت مسیری حرکت کنیم که افتخاری برای ایران اسلامی باشیم./945/پ202/ص


ارسال نظرات