۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۸۱۹۷۱
وزیر فرهنگ و ارشاد:

تهدیدهای فرهنگی در کشور با ایجاد فضای حماسی از بین خواهد رفت

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برای گسترش تهاجم فرهنگی در کشور، گفت: تهدیدهای فرهنگی در کشور با ایجاد فضای حماسی از بین خواهد رفت.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، سید محمد حسینی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در مراسم افتتاح دهمین جشنواره سراسری سرودهای بسیج دانش‌آموزی در تالار دانشکده تربیت بدنی گیلان،با تاکید بر این که فضای کشور باید حماسی، پرشور و با نشاط باشد، گفت: تهدیدهای فرهنگی در کشور با ایجاد فضای حماسی ازبین خواهد رفت.

وی با اشاره به این که با ایجاد فضای حماسی می توان جلوی سوء استفاده را نیز گرفت، خاطرنشان کرد: متأسفانه درحوزه شعروموسیقی غفلت هایی صورت گرفته که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی با بیان این که امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد واگرایی و گسست قومیت ها تبلیغات گسترده ای را انجام می دهند، افزود: وحدت وهمدلی مهمترین وسیله برای مقابله با تهدید های نرم دشمنان است و امروز باید از همه توان و ابزارها برای مقابله با جنگ نرم دشمن بهره گرفت.

حسینی با بیان این که دشمنان پس از ناکامی های متعدد درجنگ های سخت افزاری امروز به جنگ نرم افزاری روی آورده اند، گفت: جنگ نرم بسیار سخت از جنگ سخت افزاری است و تنها با همگرایی و اتحاد می توان بر این جنگ نرم فائق آمد.

وی در ادامه به نقش بسیج درمقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: امروز بسیجیان ولایی گوش به فرمان ولی امر مسلمین توطئه های فرهنگی دشمنان را رصد کرده و برای مقابله و خنثی کردن آن آمادگی کامل دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که بسیج با صبغه فرهنگی خود از نفوذ بسیاری از توطئه های فرهنگی دشمنان جلوگیری کرده است، تصریح کرد: دشمنی امروز دشمنان نظام اسلامی ازبسیج انقلاب اسلامی نشان از تأثیرگذاری این نیروی مردمی است.

حسینی دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به این که سرودهای انقلابی در ایجاد همگرایی، انسجام، اتحاد، احساس غرور مؤثر هستند، تصریح کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز سروده ها همواره موجب همگرایی و اتحاد ملی بوده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سی‌امین سالگرد آغاز دفاع مقدس از برگزاری جشنواره فیلم دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف نهادینه کردن ارزش های دفاع مقدس، در تهران و چند استان دیگر برگزار می شود.

حسینی با ضروری خواندن بهره گیری از ابزار هنر برای مقابله با دشمن، تصریح کرد: رمز ماندگاری سرودهای انقلابی برخواستن اشعار و ابیات از متن روح مردم است و هنر همراه با معنویت رنگ جاودانگی خواهد گرفت./950/پ202/ص
ارسال نظرات