۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۸۲۰۴۳
معاون وزیر آموزش و پرورش:

50 هزار مدرسه قرآنی در کشور راه‌اندازی خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پنجاه هزار مدرسه قرآنی در سطح کشور راه‌اندازی خواهد شد که راه‌اندازی حدود ده هزار مدرسه در اولویت این وزارتخانه قرار دارد..
50 هزار مدرسه قرآنی در کشور راه‌اندازی خواهد شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش، امروز در اختتامیه بیست ‌و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان پسر در تبریز اظهار داشت: قرآن راهنمای زندگی بشر است، بایستی تدابیری ویژه در شأن این کتاب آسمانی در مدارس اتخاذ شود.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان این‌که اولویت فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش بهره‌مندی از مفاهیم ارزشمند قرآن است، گفت: پنجاه هزار مدرسه قرآن در سطح کشور راه‌اندازی خواهد شد که راه‌اندازی حدود ده هزار مدرسه در اولویت این وزارتخانه قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه مهجوریت قرآن و آموزه های قرآنی به نفع جامعه اسلامی نیست، افزود: مبادا دیگران در عمل کردن به قرآن از ما سبقت بگیرند، باید اعتراف کرد که تا کشورمان قرآنی بشود راه زیادی در پیش داریم.

رییس سازمان پژوهش، برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برگزاری چنین مسابقاتی ضمن ترویج فرهنگ قرآنی میان دانش آموزان، موجب کشف استعدادهای قرآنی و بالقوه آینده سازان مملکت خواهد شد.

وی با بیان این‌که بیش از شش میلیون دانش آموز در مسابقات قرآنی و نهج ابلاغه دانش آموزان سراسر کشور شرکت کرده اند، خاطر‌نشان کرد: امیدوارم جمعیت شش میلیونی دانش آموز شرکت کننده در این دوره از مسابقات در سال آینده به مراتب بیش از این باشد.

گفتنی است، بیست و هشتیمین دوره مسابقات قرآنی دانش آموزان پسر سراسر کشور در چهار رشته؛ قرائت، مفاهیم، حفظ و نهج‌البلاغه و چهار پایه اول، دوم، سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی در تبریز برگزار شد./935/پ202/س

ارسال نظرات