۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۸۲۰۵۰
امام جمعه چالوس:

فرهنگ مهدویت نجات بخش جهان امروز است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس فرهنگ مهدویت را نجات بخش جهان امروز دانست و خاطر نشان کرد: اگر امروز می‌خواهیم به سعادت و تعالی برسیم باید دنباله روی فرهنگ اصیل مهدویت باشیم.
امام جمعه چالوس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چالوس، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری، امام جمعه چالوس، امروز در نشست بررسی نگره‌های آخرالزمانی در سینمای غرب در چالوس با بیان این که امام زمان(عج) مردم را با مهربانی به سوی خود جذب می کند، گفت: در طول تاریخ سعی شده است ائمه(ع) را به عنوان انسان هایی خشن و خونریز مطرح کنند و چهره ای دگرگون از ایشان برای مردم به تصویر کشیده است.

حجت الاسلام راشدی نوری ادامه داد: شأن نزول بعثت پیامبران برای هدایت انسان‌ها است و هیچ پیامبری با شمشیر با مردم برخورد نکرده است، ائمه نیز به این شکل عمل کرده و در نهایت امام زمان نیز مردم را با مهربانی و رافت به سوی خود جذب خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با القای ‌مفاهیم خشن و ضد اخلاقی سعی می‌کنند آخرالزمان را به آن شکل که خود می‌پسندند نشان دهند  و این مسأله بر ضرورت توجه فیلمسازان ما تأکید‌ می‌کند.

امام جمعه چالوس با تأکید بر این که همه ما در شرایط کنونی جامعه به عنوان منتظران واقعی باید شرایط ظهور آن حضرت را فراهم کنیم، گفت: انتظار واقعی حضرت ولی عصر (عج) با تبعیت محض از ولی فقیه زمان میسر خواهد شد. 

حجت الاسلام راشدی فرهنگ مهدویت را نجات بخش جهان امروز دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز می خواهیم به سعادت و تعالی برسیم باید دنباله روی فرهنگ اصیل مهدویت باشیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس در این نشست با اشاره به این که همه ادیان و فرق منتظر ظهور یک منجی هستند، گفت: دین مبین اسلام در این منظر با آیات و روایات متعدد وجود منجی آخرالزمان را اثبات کرده است.

عارف رحیمی نژاد، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس، افزود: در زمان غیبت حضرت دشمنان ایشان به هر نحو ممکن به مبارزه می پردازند و وظیفه شیعیان ایشان این است که بتوانند در این مبارزه عرض اندام کنند.

وی بیان داشت: بی شک سلاح مبارزه در این دوره عوض شده است و در برابر فارهای فرهنگی، هنری و سینمایی که دشمنان وارد می کنند ما نیز باید در همان راستا و با تولید آثار درخور رقابت به مبارزه بپردازیم./950/پ202/س
ارسال نظرات