۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۸۲۰۶۶
حجت الاسلام قرائتی:

طرح نهضت تفسیر قرآن در کشور آغاز شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که متأسفانه در برخی مجالس و مناسبت های اسلامی به قرآن بی توجهی می شود، خواستار اجرای طرح نهضت تفسیرقرآن در کشور شد.
حجت الاسلام محسن قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در همایش یاوران مهدی که در ادامه برنامه‌های هفته مهدویت در سالن شهید آوینی چالوس برگزار شد، با تأکید براین که کلام خداوند باید ازمهجوریت خارج شود، گفت: باید طرح نهضت تفسیر قرآن در کشور آغاز شود.

وی با بیان این که طرح نهضت تفسیر قرآن باید در ابتدا از روحانیان آغاز شود، افزود: قرآن کریم به عنوان کلام خداوند متعال باید در سطوح مختلف زندگی انسان ها به آن توجه شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این که قرآن برای همه لایه‌های زندگی انسان آیات فراوانی دارد، تصریح کرد: الگو گیری از آیات قرآن در زندگی اجتماعی و فردی سعادت دنیوی و اخروی را برای انسان ها در بر خواهد داشت که متأسفانه بسیاری از انسان ها و حتی اندیشمندان نیز از آن غافل هستند.

حجت الاسلام قرائتی با تأکید بر توسعه و گسترش جلسات تفسیر قرآن کریم در کشور، افزود: این جلسات باید به صورت علمی و کاربردی دنبال شود و از بکار بردن برخی کلمات و نکات اضافی که بر اصل مطلب تاثیر سوء می‌گذارد، پرهیز کرد.

وی همچنبن در بخش دیگری از سخنان خود بر مدیریت صحیح فرهنگی در کشور تأکید کرد و بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر به دلیل عدم مدیریت مناسب بسیاری از اعتبارات فرهنگی کشور در بخش های مناسب هزینه نمی شود و به بیراهه می رود که باید در این خصوص نیز فکری شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که برنامه های فرهنگی که درکشور به اجرا گذاشته می شود باید بازخورد مناسبی نیز داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی در کشور تأثیر مناسبی در زندگی فردی و اجتماعی ندارد.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: برنامه های فرهنگی باید با برنامه ریزی و در نظر گرفتن تأثیر گذاری مناسب بر روی مخاطب اجرا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش مهدویت درچالوس اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش بزرگ ظهور آفتاب اقدام پسندیده ای بود که در جهت نهادینه کردن فرهنگ اصیل مهدویت در این شهرستان برگزار شد و باید این گونه برنامه های کاربردی در مناطق دیگر نیز دنبال شود./950/پ202/ص
ارسال نظرات