۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۸۲۰۶۹
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

نگاه دین درباره هدایت‌بخشی مصرف برای جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون انرژی مجلس درخصوص ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی گفت: باید از طریق رسانه‌های عمومی نگاه دین درباره‌ هدایت بخشی مصرف برای جامعه تبیین شود.
حجت الاسلام حسن نوروزي


حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره ضرورت توجه جامعه به مسأله صرفه‌جویی در مصرف انرژی گفت: متأسفانه در پاره‌ای موارد، جامعه ما نسبت به برخی کشورهای جهان رکوررد مصرف را دارد به این ذلیل ‌که در جامعه ماهنوز فرهنگ اصلاح الگوی مصرف جای خود را به فرهنگ مصرف‌گرایی صرف نداده است.

وی با اشاره دستورات دینی مکتب اسلام مبنی بر پرهیز از اسراف ایراد داشت: باید برای جامعه از طریق رسانه‌های عمومی تبیین کنیم چرا در اسلام اسراف حرام است و افراط و تفریط چه جایگاهی در مکتب ما دارد.

عضو مجمع روحانیان مجلس ابراز داشت: در حقیقت اصلاح الگوی مصرف که دستورآن از سوی رهبر معظم انقلاب سال گذشته و امسال به جامعه و قوای سه گانه ابلاغ شدن به معنای جاری شدن یک فرهنگ وزین اسلامی در حوزه اجتماعی است.

وی با بیان این‌که دولت برای تأمین آب و برق مورد نظر نیازمند اصلاح الگوی مصرف مردم است، افزود: امروز برای پیشبرد اهداف کلان نظام اسلامی، جامعه به شدت نیازمند هدفمندی مصرف و اصلاح الگوی مصارف افراد است و این همان مسأله‌ای است که توجه به آن مسیر توسعه نظام را شتاب می‌بخشد.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس با اشاره به این نکته که خود کنترلی بهترین نتیجه را برای توسعه بخش‌های مختلف جامعه به همراه دارد، خاطر‌نشان کرد خودکنترلی بدین معنا است که ، هر فرد بنا بر موقعیتی که در آن قرار گرفته بر اساس دستورات دینی و اخلاقی خود را موظف به رعایت اصلاح الگوی مصرف بداند.

وی همچنین تصریح کرد: البته نوع دیگر اسراف را ما در تشریفات و ریخت و پاش‌های بی‌مورد برخی افراد است که بعضا در عقد قراردادهای ظالمانه عمرانی شهرداری‌ها و مسائلی از این قبیل مشاهده می‌شود؛ از این رو ضروری است جلوی این‌گونه اسراف‌ها و پورسانت‌های رفاقتی گرفته شود./955/ت302/س

ارسال نظرات