۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۸۲۲۰۵
حجت الاسلام وافی خبر داد؛

رایزنی با مدیر حوزه‌های علمیه جهت تاسیس مدارس علمیه در کنار مسجد جمکران

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران، احداث و راه اندازی مدارس علمیه در کنار مسجد مقدس جمکران را به منظور مقابله با خرافات و ترویج فرهنگ ناب مهدویت ضرروی دانست و از رایزنی با مسؤولان حوزه های علمیه در این خصوص خبر داد.
حجت الاسلام مرتضي وافي
حجت‌الاسلام مرتضی وافی، دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بر ضرورت ترویج و نشر فرهنگ ناب مهدویت تاکید کرد و با اشاره به فعالیت و برنامه ریزی و توطئه دشمنان اسلام برای مقابله با فرهنگ ناب مهدویت و ایجاد انحراف در این مساله مهم، بهره گیری از ظرفیت های حوزه های علمیه و طلاب و روحانیان به منظور مقابله با تهدیدات و آسیب های متوجه مساله مهدویت را امری ضروری توصیف کرد.

وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم در مقابل فرقه های انحرافی و خرافی که سعی دارند مساله انتظار و مهدویت را مخدوش کنند ابراز داشت: مردم باید در مسائل دینی و مذهبی به سراغ اهل آن بروند و مراقب دام هایی که گروه های انحرافی برای آنان پهن می کنند باشند و فریب آنها را نخورند.

دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه با اشاره به موقعیت مسجد مقدس جمکران تاکید کرد: با توجه به اقبال خارج از تصور مردم به این مکان مقدس و حضور چشمگیر آحاد مختلف از شهرهای کشور و حتی کشورهای خارجی، در مسجد مقدس جمکران، ضروری است برنامه های فرهنگی بسیاری در این مکان مقدس انجام شود.

حجت الاسلام وافی ادامه داد: حضور پرشور و همه جانبه آحاد مختلف جامعه و شیفتگان و ارادتمندان حق و حقیقت و امام مهدی(عج) در مسجد مقدس جمکران و احتمال سوء استفاده جریان های فرصت طلب جهت تبلیغات منفی، بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه و روحانیان را به منظور پاسخگویی به شبهات دوچندان می کند.

این محقق علوم اسلامی و حوزوی، خواستار احداث و تاسیس مدارس علمیه در کنار مسجد مقدس جمکران شد و تاکید کرد: ما در این راستا هماهنگی ها و رایزنی هایی را با آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه انجام داده ایم که امیدواریم این تعاملات به نتیجه مثبتی نیز منتهی شود.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی یک یا چند مدرسه علمیه در کنار مسجد مقدس جمکران دستاوردها و برکات بسیار خوبی را در بخش های فرهنگی و مذهبی و همچنین تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم به دنبال خواهد داشت و به پاسخگویی درست و صحیح به مسائل مربوط به مهدویت نیز کمک خواهد کرد.

دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: البته در حال حاضر نیز ما تعامل بسیار خوبی با حوزه های علمیه داریم و از وجود شماری از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه در مسجد مقدس جمکران به منظور پاسخگویی به سؤالات و شبهات مردم استفاده می کنیم که امیدواریم با احداث مدرسه علمیه در کنار مسجد مقدس جمکران شاهد ارتقا این همکاری ها باشیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات