۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۸۲۲۸۴

جشنواره جوانان مساجد مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانو‌های مساجد مازندران، از برگزاری ششمین جشنواره جوانان مساجد با عنوان محراب قلم دررشته نشریات تجربی و وبلاگ نویسی خبر داد.
مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي مساجد مازندران
محمد فوقی، مسؤول کانو های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری ششمین جشنواره جوانان مساجد با عنوان محراب قلم دررشته نشریات تجربی و وبلاگ نویسی خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور شناخت، جهت دهی و ساماندهی نیروهای مستعد جوان مسجدی در عرصه رسانه که در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در حال فعالیت هستند و توسعه کمی و کیفی نشریات و وبلاگهای دینی، ایجاد رقابت سالم و ارتقاء سطح کیفی فضای مطبوعاتی این مراکز و نیز تشویق به فعالیت سازنده و اثرگذار در کانون های مساجد به صورت سراسری برگزار می شود.

وی افزود: همه راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره باید از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور باشند و دبیرخانه‌های استانی پس از دریافت فراخوان جشنواره، آن را در اسرع وقت باید به تمامی کانون‌های استان ارسال کنند، دبیرخانه استان نیز پس از برگزاری مرحله استانی جشنواره، پنج اثر برتر در هر رشته را انتخاب و آنها را به استان میزبان ارسال کنند.

فوقی گفت: قطعه نشریات باید A4 بوده و حداقل چهار صفحه باشد، حداقل شصت درصد محتوای نشریات باید از تولیدات اعضای کانون های فرهنگی هنری و اخبار کانون باشد، به منظور رعایت عدالت در بررسی آثار ترجیحا باید به صورت تک رنگ ارسال شود و نشریات ارسالی باید منتسب به کانون های فرهنگی و هنری مساجد بوده و کلیه آثار دارای حدنصاب نمره در آیین نامه داوری به بخش نمایشگاهی جشنواره راه می یابند.

وی ادامه داد: به پنج نشریه برتر کشوری و نفرات برگزیده هر یک از بخش های خبر، مقاله ، سرمقاله،گفت وگو، عکس، صفحه آرائی، گزارش، طنز و کاریکاتور و در بخش ویژه به نشریاتی که متناسب با عنوان سال‌ همت مضاعف، کار مضاعف‌، خلاقیت و ابتکار در رسانه اثر ارائه کنند، جوایزی اهدا می شود.

مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران تصریح کرد: کلیه دبیرخانه های استانی که نشریه داخلی دارند، با رعایت موارد آئین نامه ای، می توانند در جشنواره نشریات تجربی شرکت نمایند که نشریات داخلی دبیرخانه های استانی به صورت مجزا بررسی و داوری می شوند.

وی اظهار داشت: همه شصت نشریه ای که به مرحله کشوری راه می یابند، پس از اعلام نهایی از سوی استان میزبان، باید چهار شماره از نشریه خود را که مربوط به ماه های مختلف سال 89 است را تا 20 اسفند‌ به دبیرخانه استان میزبان ارسال کنند.

فوقی ادامه داد: در بخش وبلاگ نویسی نیز هر شرکت کننده باید تنها یک وبلاگ با حداقل شش پست الکترونیکی را ارسال کنند و شرکت کنندگان می توانند از تمامی قالب های رایج نوشته های وبلاگی از قبیل دل نوشته ها، خاطرات، یادداشت روزانه، مقاله، قطعات ادبی، شعر،عکس و حدیث را به صورت مجزا استفاده کنند تا برای هر بخش امتیاز جداگانه دریافت کنند.

مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران بیان داشت: موضوعات این بخش شامل نماز و جوان، مهدویت، عفاف و حجاب، جوان و بصیرت و عزت جوان مسلمان است ودبیرخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان پس از برگزاری مرحله استانی و انتخاب 5 اثر برتر در بخش وبلاگ نویسی جشنواره محراب قلم می توانند آدرس وبلاگ ها را تا تاریخ‌‌‌30 بهمن‌‌ به پست الکترونیکی setademasajed@gmail.com ارسال کنند.

فوقی تصریح کرد: ششمین جشنواره جوانان مساجد کشور در رشته نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان «محراب قلم» ‌15 اسفند‌ سال جاری در دبیرخانه کانون مساجد مازندران و مرحله کشوری در دهه سوم اردیبهشت سال آینده به میزبانی استان لرستان برگزار می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات