۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۸۲۳۱۷

تحقیقات تابستانی طلاب حوزه علمیه بناب پایان یافت

خبرگزاری رسا – طرح تحقیقات تابستانی طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با برگزاری آزمونی به کار خود پایان داد.
حوزه علميه بناب
حجت الاسلان رضا باقری، مدیر روابط عمومی حوزه علمیه شهرستان بناب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این مرکز علوم اسلامی تابستان هر سال، در راستای کاربردی کردن دروس برنامه‌ای طلاب، دوره پژوهشی را ویژه طلاب پایه های اول، دوم و سوم برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در این دوره پژوهشی، طلاب فعالیت‌های پژوهشی متنوعی را در عرصه ادبیات و منطق انجام می‌دهند و با ارائه مقاله و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، به جمع‌بندی و نظام‌مند کردن مسائل این دو علم که در سال گذشته فرا گرفته اند، می‌پردازند.

حجت الاسلام باقری بنابی خاطر‌نشان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر این که فهم قرآن و حدیث احتیاج به اجتهاد دارد و علما نیز از از دیر باز به آن اهتمام داشته اند، این دوره برای طلاب این مرکز بزرگ علوم دینی برگزار شد. چرا که رسیدن به اجتهاد، در ابعاد مختلف، نیاز به فهم مقدماتی چون توانایی در ادبیات، منطق، اصول، حکمت و... دارد.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه بناب اظهار داشت: در دوره تحقیقی تابستان امسال نیز،‌ دار‌التحقیق طلاب این مرکز فضای مناسبی را جهت مباحثه، در اختیار طلاب قرار داد، همچنین در راستای آشنایی آنان با فضای مجازی و سایبر، اتاق رایانه‌ و کنفرانس جهت ارائه مقالات علمی توسط طلاب و انجام کارگاه‌های منطق و ادبیات برپا شد.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور شبانه روزی اساتید در مدرسه جهت برطرف ساختن معضلات علمی، طلاب در کارگروه‌های پژوهشی ادبیات و منطق به جمع بندی و نظام‌مند کردن مسائل این دو علم می‌پرداختند و در بخش ادبیات نیز کارگروه‌های پژوهشی در دو بخش متن‌خوانی و کارگروه تصحیح برگه سؤالات مشغول فعالیت بودند.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: در کنار حلقه های علمی، سلسله نشست‌های جریان شناسی برای آشنایی با جریان‌های فکری و فرهنگی رایج در کشور و نقد و بررسی منظومه فکری این جریانات در این طرح برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین جهت آشنایی با مبانی فکری و خواسته‌های مقام معظم رهبری راجع به حوزه‌های علمیه و شیوه تدریس و تدرس دروس حوزوی، در اجرای این طرح بیانات معظم‌له هر روز در معرض دید طلاب قرار گرفت.

گفتنی است، طرح تحقیقاتی طلاب حوزه علمیه بناب از چهارده تیرماه آغاز و صبح امروز با برگزاری آزمونی به کار خود پایان داد./935/پ202/س
ارسال نظرات