۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۸۲۴۲۱
پژوهشگر حوزه علمیه:

شناساندن قرآن در انس و ارتباط با قرآن تأثیر گذار است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه علمیه مشهد گفت: یکی از دلایل توصیه برای انس با قرآن شناخت وآگاهی است که باعث ارتباط بیشتر می شود؛ و انسان به راحتی نمی تواند از قرآن جدا شود.
قرآن كريم  حجت الاسلام واعظ موسوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام واعظ موسوی، پژوهشگر حوزه علمیه مشهد، روز گذشته با حضور در همایش «تاچشمه رضوان» که در سالن همایش های بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه بعضی ها می گویند با وجود اینکه صوت قرآن دلنشین و آرامش بخش است اما متأسفانه برخی مردم موسیقی گوش می دهند، بیان داشت: این مسأله مطلق نیست چون خیلی ها به قرآن انس ندارند، انسان نباید دیگران را با خویش مقایسه کند چون ممکن است بعضی از افراد طالب قرآن نباشند؛ انسان هر چیزی اعم از خوبی وبدی را که در محیط اطرافش می بیند نباید به عموم جامعه تعمیم دهد.

پژوهشگر حوزه علمیه با طرح این سؤال که چرا بعضی ها از قرآن و برخی دیگر از موسیقی لذت می برند، گفت: دلیل این امر شناخت نسبت به این دو موضوع است، هرچیزی را که انسان بیشتر بشناسد، با آن بهتر ارتباط برقرار می کند؛ به طور مثال فردی که نسبت به موزیک ها وموسیقی ها شناخت وآگاهی دارد، راحت تر جذب آن ها می شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایل توصیه برای انس با قرآن شناخت وآگاهی است که باعث ارتباط بیشتر می شود؛ زیرا هنگامی که انسان ارتباط برقرار کرد به راحتی نمی تواند از قرآن جدا شود.

حجت الاسلام واعظ موسوی همچنین گفت: در اعجاز قرآن شکی نیست و اینکه افراد به تنهایی بخواهند نیاز های خود را از قرآن برطرف کنند سخت است؛ بدین جهت باید به اهل بیت(ع) تمسک جست، زیرا قران بدون عترت بی معنا است. قرآن را هر دلی نمی تواند مسح کندة مگرآن دل پاکیزه به عطر اهل بیت(ع) باشد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری می گوید« مسمانان از وقتی قرآن را کنار گذاشتند بدبخت شدند ومسیحیان از وقتی انجیل را کنار گذاشتند خوشبخت شدند»، بیان داشت: در روایات ذکر شده نگاه رسانه دل است، یعنی انسان به هر تصویری که نگاه می کند بلافاصله در قلب او منعکس و بایگانی می شود؛ بنابراین مدیریت نگاه موضوعیت دارد.

وی ادامه داد: هنگامی که نگاه مدیریت شود، برای دیدن بعضی چیزها نیاز به توصیه دارد، بنابراین نگاه به قرآن، نگاه محبت آمیز به صورت پدر ومادر و طبیعیت از توصیه هایی است که لزوم دارد.این پژوهشگر حوزه مردم را به خواندن تفاسیر قرآن توصیه کرد، وگفت: خواندن مکرر تفاسیر قرآنی باعث ایجاد انس والفت ونوعی آشتی با معنا، مفهوم ومتون قرآنی است. تفسیر همانند شهری است که اگر نقشه شهر را بیاموزیم یافته های بیشتری پیدا خواهیم کرد./968/ پ202/ص
ارسال نظرات