۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۸۲۴۴۲

همایش مبلغان اعزامی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش علمی کاربردی مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان خراسان با عنوان طلایه داران تبلیغ، در مشهد برگزار شد.
طلايه داران هدايت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش علمی کاربردی مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان خراسان با عنوان طلایه داران تبلیغ، روز گذشته در تالار اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا طباطبایی رییس اداره اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی قم در این همایش با اشاره به تهدیدهای فضای سایبر اظهار داشت: در این فضا در حقیقت جنگ قدرت حاکم است که گاهی سخت افزاری است و گاهی نرم افزاری.

وی با بیان اینکه مبارزه شیطان با آموزه های الهی از بدو خلقت شروع شده و با فراز و فرودهای بسیار همچنان ادامه دارد افزود: جنگ نرم یک عملیات جامع روانی در اطلاع رسانی است که یکی از این ابزارهای اطلاع رسانی، اینترنت است.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اهداف و ابزارهای جنگ نرم تصریح کرد: میدان این جنگ رسانه هاست و هدف آن، اضمحلال ارزش ها و اعتقادات نوجوانان و جوانان با یک تفکر لیرالیستی پست مدرن و مدت این جنگ دائمی است.

وی با بیان اینکه نحوه ورود متولیان جنگ نرم در فضای سایبری متفاوت است ابراز داشت: یکی از این روش ها، استفاده از موتورهای جستجو است مستقیم وارد نمی شوند بلکه خدمات موردنیاز شما را در اختیارتان قرار داده و به تدریج افکار شما را تغییر می دهند.

این مسؤول فرهنگی ادامه داد: اکثر موتورهای جستجو در اختیار مسیحی های مروج افکار صهیونیست ها (اوانجلیست ها) است یکی از موتورهای جستجوی برجسته که در جنگ سایبری نقش بسیار برجسته دارد موتور گوگل است که این شرکت وابسته به سازمان های جاسوسی در امریکا بوده و 53 درصد از یک میلیارد کاربر اینترنت را به خود اختصاص داده و هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین اطلاعات شما را کنترل می کند.

حجت الاسلام طباطبایی،‌استفاده از بمب گوگلی را از دیگر ابزارهای جنگ نرم به ویژه در فتنه پس از انتخابات برشمرد و گفت: افزون براین موتورهای جستجوی عمومی، متورهای جستجوی اختصاصی نیز وجود دارد که در ان کاربر در موضوعات مختلف سوال می پرسد و جواب را همانجا دریافت می کند که در مقابل این سایت ها، برخی سایت های پاسخگویی طراحی شده اند که پاسخ شبهات را انلاین در اختیار کاربر می گذارند.

وی،‌دایرة المعارف ها را از دیگر ابزارهای جنگ نرم دانست و افزود: چون ما برنامه ریزی نکرده ایم مدیریت در اختیار دشمن است و ما باید فقط استفاده کننده باشیم .

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: یکی دیگر ابزارها این است که شخصی فکر مخالفی را ارائه می دهد و به تدریج که توسط سایت ها و نویسندگان مختلف مورد نقد قرار می گیرد مشهور و عقایدش ترویج می شود.

رییس اداره اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی قم خاطرنشان کرد: هم اکنون نیازمند حضور 250 مبلغ در محیط های چت، 1500مبلغ در بخش وبلاگ هستیم و در مجموع پنج تا هفت هزار مبلغ نیاز داریم تا فضای فعلی را در جنگ سایبری کنترل کنیم.

وی،‌ماندگاری و بهره گیری جهانی از محتوای تبلیغ را از مزایای تبلیغ مجازی برشمرد و افزود: متاسفانه به قربانیان جنگ نرم توجهی نشده و هیچ کار موثر تبلیغی یا پژوهشی در این زمینه انجام نمی شود.

وی با تأکید براینکه باید نگاهمان را جهانی کنیم یادآور شد: تبلیغ در فضای سایبر، ادبیات خاص خود را می طلبد از این رو طلاب باید برای فعالیت در فضای مجازی آموزش ببینند.

حجت الاسلام طباطبایی بر لزوم تشکیل خوشه های تبلیغی در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: مبلغان باید در موضوعات تخصصی ورود پیدا کنند، فایل های صوتی سخنرانی خود را در اینترنت در اختیار جوانان قرار دهند و یا در محیط های چت سخنرانی داشته باشند ./930/پ202/ص
ارسال نظرات