۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۸۲۵۴۲
محتوای تبلیغی (3)؛

پرسمان

خبرگزاری رسا ـ در کتاب«پرسمان» به پرسش ها و شبهات جوانان و نوجوانان در حوزه دین شناسی و معرفت به ادیان با نگاهی تطبیقی و مقایسه ای پرداخته شده است.
ره توشه راهيان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب«پرسمان» از سری متون علمی ـ آموزشی ویژه مبلغان ماه رمضان، از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

بر اساس این گزارش، در این کتاب به پرسش ها و شبهات جوانان و نوجوانان در حوزه دین شناسی و معرفت به ادیان با نگاهی تطبیقی و مقایسه ای پرداخته شده است تا زمینه انتخاب آگاهانه آنان را به دور از تلقین، تهدید، تقلید و عادت فراهم آورد.

این کتاب دربردارنده پیشگفتار و بیست و دو محور در زمینه پاسخ به پرسش های مخاطبان در زمینه چیستی دین، آشنایی با ادیان ابراهیم و غیر ابراهیمی و نقد های وارد بر آنها است.

آشنایی با یهود، مسیحیت، بودا، امتیازات دین اسلام بر دیگر ادیان،‌ معجزه قرآن، حکم پیروان ادیان دیگر با اسلام، جاودانگی دین اسلام و پاسخ به شبهاتی در مورد احکام سیاسی و اجتماعی اسلام بخش هایی از این کتاب را تشکیل می دهد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:«دوران جوانی و نوجوانی زمان جستجوی هویت و هویت سازی برای انسان است. در این سنین انسان در کنار بلوغ جسمی و عاطفی، در حال پیمودن مسیر تحول فکری ـ معرفتی می باشد.

یکی از زمینه های این تحول فکری و معرفتی از طریق ایجاد پرسش هایی در ذهن و وجود جوان و نوجوان می باشد. این پرسش ها گاهی از درون می جوشد و محصول رشد شخصیتی او است و گاهی در قالب شبهات از بیرون جوان و نوجوان را مورد هجوم قرار می دهد و او را درگیر می نماید»

یادآوری می شود، کتاب«پرسمان» از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در شمارگان 18000 نسخه منتشر شده است.

گفتنی است، همه ساله در کنار تلاش گسترده علمی مبلغان و کسب آمادگی های علمی و عملی آنان در طول سال، مجموعه کتاب های ره توشه راهیان نور، به منظور آگاهی افزایی مبلغان منتشر و در اختیار آنان قرار می گیرد./919/ن602/ع

ارسال نظرات