۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۸۳۰۴۳
عضو خبرگان رهبری:

آثار جنایت‌های تاریخی آمریکا ملت‌ها را رنج می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، کشته شدن بیش از 160 هزار نفر و مجروح شدن هزاران انسان بی دفاع را ثمره بمباران شیمیایی آمریکا در ژاپن عنوان کرد و افزود: دردهای مستمر آن دوران هنوز هم همراه مردم آن منطقه است.
نماينده ولي فقيه در گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری درگرگان، آیت الله سید کاظم نور مفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، روز گذشته در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز این استان، با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و غزه در هفته ای که گذشت، گفت: آمریکا در برابر این تجاوزهای غیرانسانی رژیم غاصب صهیونیستی هیچ عکس العملی نشان نداد و با سکوت خود از این تجاوز آشکار حمایت کرد.

وی با بیان این‌که کشورهای خاورمیانه و برخی کشورهای عرب برای حل مشکلات خاورمیانه و فلسطین، دست به دامان این کشور متجاوز شده اند، افزود: این در حال است که خود آمریکا یکی از حامیان بزرگ رژیم صهیونیستی در حمله به کشور و مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین است.

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی هیروشیما و ناکازاکی ژاپن گفت: علیرغم آشکار شدن چهره پلید و تاریک آمریکا برای کشورهای خاورمیانه به خصوص کشورهای عربی باز هم این برخی از این کشورها آمریکا را پناهگاه خود قرار داده اند.

خطیب جمعه گرگان، کشته شدن بیش از 160 هزار نفر و مجروح شدن هزاران انسان بی دفاع را ثمره بمباران شیمیایی ذکر کرد و افزود: دردهای مستمر آن دوران هنوز هم همراه مردم آن منطقه است و کودکانی که در آن دوران متولد شده اند، هنوز این آثار را همراه خود دارند.

آیت الله نور مفیدی ادامه داد: سرنگونی چهل دولت مستقل و بیست مورد تجاوز نظامی و لشگرکشی به کشورهای دیگر از مهمترین جنایت های آمریکا بعد از هیروشیما و ناکازاکی است.

وی با اشاره به جنایت های استکبار جهانی اظهارداشت: چهره این رژیم متجاوز طی مدت بیش از شصت سال پس از آن حمله و بمباران شیمیائی، بر همگان روشن و تجاوزهای آن بر همه آشکار شده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی‌داشت 17 مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به دست طالبان گفت: شهید صارمی در واقع فردی بود که برای خدمت به مردم خالصانه خدمت کرد و دلسوز و محب مردم بود.

آیت الله نورمفیدی خبرنگار را واسطه بین مردم و حکومت دانست و خاطرنشان کرد: هدایت افکارعمومی به سمت و سوی صحیح، نقل و قول صحیح سخنان گوینده و نه برداشت از آنچه که خود مدنظر دارد، انعکاس اخبار به روز و خواسته های مردم، داشتن صداقت در کار و همچنین متخصص بودن در رشته خبرنگاری از دیگر وظایف خبرنگاران است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آخرین جمعه ماه شعبان و آغاز ماه مبارک رمضان گفت: کسانی که در ماه مبارک رمضان با ایمان روزه می گیرند، حتی خوابشان نیز عبادت محسوب می شود./950/پ201/س

ارسال نظرات