۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۸۳۰۹۴
امام جمعه شبستر:

سفرهای استانی مراجع تقلید توطئه‌ دشمنان را خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر با بیان این‌که دشمنان همواره درصدد حذف روحانیت و مراجع بوده ‌اند، گفت: سفرهای استانی مراجع تقلید توطئه های دشمنان را خنثی می کند.
آيت الله نوري همداني در فرودگاه ساري
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به استان مازندران صورت گرفت، اظهار داشت: حراست از جایگاه رفیع مرجعیت رسالت مهم و حیاتی حوزه های علمیه است.

وی با بیان این‌که سفرهای استانی مراجع توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند، گفت: مرجعیت به عنوان ستون محکم حوزه های علمیه به شمار می رود و اگر این استوانه ها آسیبی ببیند، در حقیقت شالوده حوزه علمیه زیر سؤال خواهد رفت.

امام جمعه شبستر خاطر‌نشان کرد: تقوای اخلاقی موجود در مراجع و عدم تمایل به دنیا موجب شده است، تا دشمن در عملکرد خود با مشکل روبه‌رو شود؛ از این رو اقدام به فضاسازی در این زمینه کرده است.

وی با بیان این‌که در تاریخ معاصر ایران مراجع تقلید شیعه نقشی خاص در فرایند انقلاب‌ها و حرکت‌های بزرگ داشته‌اند، گفت: این نقش به حدی برجسته و ملموس بوده که استعمارگران غربی با هر وسیله ممکن در برابر آن ایستاده‌اند.

حجت الاسلام محمدزاده ابراز داشت: برخی از این ترفندها در جهت حذف روحانیت و مراجع بوده است و بخشی دیگر با هدف کاهش تاثیر و در بخشهائی با هدف انحراف مسیر از جریان اصیل و مورد خواست مراجع عظام بوده است.

مدیر حوزه علمیه شبستر تصریح کرد: تاریخ مشروطه را می توان از میدا‌نی دانست که در آن ‌نقش روحانیت شیعه مورد انحراف فرصت طلبان قرار گرفت و در حقیقت استعمار غربی توانست با مهره های خود مسیر انقلاب را تغییر دهد.

وی افزود: در حقیقت نقش مرجعیت شیعه در تاریخ مشروطه نقشی برانگیزاننده و حرکت ساز در پیروزی انقلاب بود ولی پس از پیروزی مشروطه این جریان با رویگردانی از مرجعیت در مسیر نادرست قرار گرفت.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که آیت الله شیخ فضل الله نوری به عنوان رصدگر این جریان انحرافی با سیر حرکتی مشروطیت به مبارزه برخاست، گفت: اعدام این عالم ربانی نشان داد که مشروطیت در چه مسیری به حرکت خود ادامه می دهد./935/ت302/س
ارسال نظرات