۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۸۳۱۱۶
مسؤول حوزه علمیه خراسان شمالی:

شجاعت در گفتار و سرعت عمل بارزترین خصوصیت خبرنگاران است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه خراسان شمالی، صداقت، شجاعت در گفتار، امانتداری و سرعت عمل را از بارزترین خصوصیات خبرنگاران عنوان کرد.
حجت الاسلام مسعود قاسمي
حجت الاسلام مسعود قاسمی، مسؤول دفتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه در خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، ضمن گرامیداشت 17مرداد، روز خبرنگار، شغل خبرنگار را مقدس عنوان کرد و افزود: مقدس از آن نظر که یک خبرنگار می‌تواند با ارایه اخبار و گزارش‌های صحیح نقش مهمی را در بیدار نمودن جامعه ایفا کند.

وی اظهار داشت : خبرنگاران همچنین می‌توانند مسؤولان را بیش از پیش متوجه وظایف خود ساخته و در برخی از موارد نیز در رفع مشکلات رفتاری جامعه مفید واقع شوند.

 حجت‌الاسلام قاسمی، خاطرنشان کرد: از این رو خبرنگاران باید با توجه به خطیر و مقدس بودن شغل خود، نسبت به وظیفه خود همواره حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود:حساس بودن این حرفه از آن جهت است، که انعکاس خبر یا گزارشی خلاف واقع می‌تواند جامعه را دچار تشویش نموده و یا آبروی فرد یا افرادی را به خطر اندازد.

مسؤول حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به نقش خبرنگاران در دوران دفاع مقدس ،خاطرنشان کرد: در این دوران نیز مردم توسط این قشر از پیروزی‌ها و گاهی اوقات نیز از شکست رزمندگان آگاه می‌شدند.

وی ادامه داد: تشویق و ترغیب مستمر این افراد از سوی مسؤولان در قالب برگزاری جشنواره‌ها و تجلیل از خبرنگاران شهید و جانباز تاثیر مثبتی در اشاعه فرهنگ برخورد با خبرنگاران را در جامعه فراهم می‌سازد.

وی اضافه کرد: خبرنگاران نیز باید با عملکرد صحیح و دقیق خود به بیان شخصیت خود در جامعه بپردازند./966/پ202/ص
ارسال نظرات