۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۸۳۱۴۹
امام جمعه مسجد سلیمان:

خبرنگاران افسران میدان جنگ نرم هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان خبرنگاران را افسران میدان جنگ نرم دانست و گفت: خبرنگاران باید با سرعت عمل و امانتداری سطح بصیرت و بینش مردم را ارتقا دهند.
امام جمعه مسجد سليمان، حجت الاسلام اميني
حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه شهرستان مسجد سلیمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سطح فعالیت های دینی در رسانه ها، این مسئله را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: رسانه ها باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند؛ چرا که ابزار رسانه ابزار بسیار مهمی است.

امام جمعه مسجد سلیمان به ضرورت استفاده از تکنولوژی های نوین جهت تبلیغ مبانی دینی اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به این که دنیای کنونی بسیار پیشرفت کرده است، از این رو ما نباید در این زمینه عقب بمانیم و باید در حد توان از همه ابزارها و تکنولوژی های مدرن بهره ببریم.

وی با اشاره به برخی از فعالیت های انجام شده از سوی نخبگان در عرصه رسانه ابراز داشت: گرچه فعالیت های انجام شده به صورت خود جوش است اما باید به صورت سازمان یافته و تشکیلاتی در این عرصه وارد شویم.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان رسانه را ابزاری پیشرفته جهت تأمین خوراک فکری جامعه دانست و افزود: با توجه به این که کشورهای غربی افکار و عقاید خود را با بهره گیری از رسانه های خود به جهان انتقال و القا می دهند، بنابراین با توجه به مظلومیت اسلام و مسؤولیتی که به سبب ترویج فرهنگ اسلامی بر دوش ما است، باید با سرعتی مضاعف در این عرصه حرکت کنیم.

حجت الاسلام امینی خبرنگاران را افسران جنگ نرم دانست و با بیان این که خبرنگاران واسطه مسؤولان و نخبگان با توده های عظیم مردم هستند بیان داشت: خبرنگاران باید با سرعت عمل و امانتداری سطح بصیرت و بینش مردم را ارتقا دهند؛ چرا که اگر خبرنگاران نباشند رابطه بین نخبگان فکری و مدیران سیاسی، اجنماعی کمرنگ می شودو نمی توانیم شاهد حمایت های به موقع، قوی و پرشور مردم باشیم.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به حمایت های مردم در طول سی سال انقلاب اسلامی تصریح کرد: بخشی از این حمایت ها مرهون روشنگری های خبرنگاران است که بحمدالله با روی کار آمدن جوانان، شاهد بروز ظرفیت های جدیدی در این عرصه هستیم.

امام جمعه مسجد سلیمان در بخش دیگری از سخنان خود خبرگزاری رسا و عناصر تشکیل دهنده آن را تلاشگرانی متعهد دانست و با بیان این که نقطه قوت آنها ارتباط گرم و مستمر با مسؤولان است اذعان داشت: فعالیت های خبرگزاری رسا قابل تقدیر است و باید از سوی مسؤولان مورد حمایت قرار گیرد./945/پ202/ع
ارسال نظرات