۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۳:۳۹
کد خبر: ۸۳۱۸۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

امیدواریم نمایشگاه بین المللی قرآن کریم الگویی برای دیگر نقاط باشد

خبرگزاری رسا ـ وزیر ارشاد در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: امیدوارم این نمایشگاه بتواند الگویی برای گسترش نمونه‌های دیگر در نقاط مختلف کشور و جهان باشد.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سخنانی با ابراز امیدواری از این که نمایشگاه قرآن بتواند الگویی برای گسترش نمونه های دیگر آن در دیگر نقاط کشور و جهان باشد بیان کرد: وزارت ارشاد افتخار دارد همه ساله با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم میزبان این رویداد عظیم باشد.

وی با اشاره به اهمیت قرآن و معارف قرآنی افزود: فعالیت قرآنی در دولت دهم در کنار فعالیت معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب تهیه فیلم، نمایش، کتاب و سایر بخش های فرهنگی تجلی دارد و منظومه جشنواره قرآنی آیات در 22 رشته هنری با این هدف طراحی شده است.

حسینی همچنین از دیگر فعالیتهای صورت گرفته در وزارت ارشاد را اعزام قاریان در ماه مبارک رمضان و موسم حج به خارج از کشور عنوان کرد و ابراز داشت: اعزام قاریان به خارج از کشور در ماه رمضان و ایام حج ،اعزام گروههای همخوانی و ترجمه قرآن به زبانهای مختلف در کنار دعوت از قاریان بین المللی قرآن به کشور از دیگر فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به نقش قرآن در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: امام خمینی(ره) از ابتدا و در تمامی مراحل انقلاب و حرکت انقلابیش با تمسک به قرآن طی مسیر می کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اعلام دعوت از مسوولان و عموم مردم برای بازدید و حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن تصریح کرد: هرچه انس به قرآن بیشتر بشود جامعه شاداب تر و با طراوت تر خواهد شد و چنانچه قرآن مبنای عملمان قرار گیرد سعادت دو جهان نصیب مان خواهد شد./955/پ202/ع

ارسال نظرات