۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۸۳۱۹۸
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه:

مبلغان و روحانیان جایگاه ولی فقیه را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تبیین جایگاه ولی فقیه و رهبری را از جمله رسالت های مهم و اساسی مبلغان در فرصت های تبلیغی عنوان کرد.
حجت الاسلام علي محمدي، رييس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ‌شب گذشته، در گردهمایی مبلغان اعزامی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه که در مسجد حضرت خدیجه(س) قم برگزار شد، به تبیین رسالت ها و وظایف مهم مبلغان و روحانیان در فرصت های تبلیغی پرداخت و توجه به موقعیت های زمان و مکان و سخن گفتن طبق مقتضیات و نیاز مخاطب و نسل جوان را از مهم ترین شاخص ها برای یک مبلغ دانست.

وی توصیه مردم به تقوای الهی و همچنین تذکر آنان به اجتناب از گناه را از دیگر وظایف مبلغان در ماه مبارک رمضان دانست و ابراز داشت: مبلغان و روحانیان باید در سخنان خود به موضوع ولایت فقیه توجه و نقش و جایگاه رهبری و ولی فقیه را برای مردم تبیین و ترسیم کنند.

حجت الاسلام محمدی، ارتقا بصیرت مردم را از دیگر وظایف مبلغان خواند و تاکید کرد: مبلغان باید با برنامه ریزی مناسب به مردم و جامعه بصیرت لازم را بدهند، زیرا بصیرت‌بخشی در شرایط کنونی یکی از ضروری ترین نیازها است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، پرهیز از بیان مطالب بدون علم و آگاهی و تقویت اعتقاد مردم به خداوند و معنویات را از دیگر وظایف مبلغان و روحانیان دانست و تاکید کرد: توجه به مسائلی همچون ایمان، اعتقاد، زهد و تقوا نیز از سوی مبلغان امری ضروری است.

حجت‌الاسلام محمدی، ترسیم حربه های دشمنان و آگاه کردن مردم نسبت به نقشه های دشمنان را رسالت دیگر یک مبلغ دانست و با اشاره به حوادث بعد از انتخابات تصریح کرد: مبلغان باید در سخنرانی‌های خود نقشه ها و اهداف شوم دشمنان را تبیین کنند.

وی ادامه داد: در حوادث و فتنه های بعد از انتخابات، فتنه‌گران به صراحت تمام اعلام کردند هدف اصلی آنها تضعیف و ضربه زدن به ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری است و با توجه به نقشه های دشمنان، در این راستا مبلغان نباید اجازه دهند جایگاه ولایت فقیه تضعیف شود.

حجت‌الاسلام محمدی، تبیین مسائل مرتبط با وقف و فرهنگ سازی برای این امر نیک و خداپسندانه را وظیفه دیگر مبلغان خواند و خاطرنشان کرد: مبلغانی که از سوی سازمان اوقاف به تبلیغ اعزام می‌شوند، باید رابط میان اوقاف و مردم باشند و مباحث پیرامون وقف را بیان کنند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات